menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onze vorderingen in de tuin en in het huis 1e verdiep

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Zo mensen ik heb niet altijd veel tijd, dus nu een ritske foto's van alles wat

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:28
myriam56

Myriam56

de volgende

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:29
myriam56
dinsdag 20 mei 2014 - 09:29
myriam56

Myriam56

Ze stonden helemaal in de gele menie, (loodverf), we hebben ze dus twee keer, nu nog glas, en electriciteit aanbrengen zodat er in de plaats van een kaars, een lamp

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:30
myriam56

Myriam56

zelf gemaakte yoghurt, met lekkere nektarinne confituur

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:31
myriam56

Myriam56

matilleke met haar jongskes

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:32
myriam56

Myriam56

tomatenplanten, van alles wat !!

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:33
myriam56

Myriam56

Deze staan nog te wachten

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:33
myriam56

Myriam56

ons nektarinnekesboom, die blijkbaar perzikken produceert

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:34
myriam56

Myriam56

en 1 van de twee belgische perzikkenboompjes heeft uiteindelijk toch al twee vruchtjes zucht... wat een schatje !!

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 09:35
myriam56

Myriam56

Ons laatste klusje , allé , eigenlijk het eerste voor vandaag !! 104 OSB-platen uit de camionette halen !!

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 11:06
minouke

Minouke

Amai hoe houden jullie dat vol ?!?
Wij zijn na 6jaar eindelijk teneinde en mijn ventje heeft er serieus genoeg van.
Alleen nog de onderhoud natuurlijk, herstelling enz.
dinsdag 20 mei 2014 - 14:26
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Wat een vorderingen. Al stel ik me dezelfde vraag als Minouke, hou houden jullie dat vol, want het is wel aan een serieus tempo dat jullie werken.

Mathilleke en de kleintjes, wat een schatjes zijn dat.
Ook die hele reeks tomaten, zal nog wat werk zijn voor die allemaal de grond in staan.
Moest lachen met de grote hond die daar staat te poseren op 1 foto. Precies of hij mee werkt.

groetjes vanuit een heerlijk zonnig België

Hopelijk hebben jullie ondertussen geen lumbago met al die platen.

dinsdag 20 mei 2014 - 15:08
myriam56

Myriam56

Dag lieve meiskes !!... het is hier om dood te vallen van de warmte, dus gaan we in het vervolg terug de koer in beslag nemen om te ontbijten,en ook om lekker te verpozen, alhoewel ik de kippen zal missen met hun gekke capriolen, als het wat afgekoeld is gaan we daarna denk ik lekker nog wat in de tuin wroeten, en genieten van ons dierenrijk !!...
Ons Molly zit momenteel meer op een ander dan thuis, ze komt wel naar huis om te schoven, dat wil zeggen een paar schellekes hesp, een potje yoghurt !! haar melkske.. en hup dan is ze terug weg !!, We horen haar altijd afkomen want ze miaauwt dan aan 1 stuk door !! Het is net of ze is dan aan het zagen, over van alles en nog wat, .... hare staart doet zeer, haar pootjes zijn te lang, ze heeft grote honger en dorst en veel te warm... wij hebben dat nog nooit een poes horen of zien doen, maar ja, bij ons is niets normaal of gewoon !! Dus altijd boeiend !!.. Wij houden dat vol omdat we het graag doen.. en natuurlijk ook omdat we zien dat iedereen bewonderend staat te kijken naar hetgeen wij aan het doen zijn en al verwezelijkt hebben, ze krijgen geen woord over hun lippen, maar hun uitdrukkingen spreken boekdelen, en dat is natuurlijk heel plezierig !!... af en toe kunnen we nog eens een goeie klop doen zoals bij die lantaarns.... en dat maakt het natuurlijk ook heel tof !!..
Vanavond ga ik graantjes op tafel toveren met chinese groentjes ( diepvries)
en hoogstwaarschijnlijk een lekker stukje kip !!....
Morgen staat er quiche op het menu dat is meer dan een jaar geleden, en Theo vroeg ernaar dus maken we dat klaar hé.
Zo nog een klein beetje werken en den dag zit erop !!
(nog een foto van mijn twee champignonnekes die ik gekweekt heb ik ga die vullen en lekker braaien !!

Tuinbabbel

dinsdag 20 mei 2014 - 17:02
wilma*15

Wilma*15

Ben blij te lezen dat jullie er zelf ook zo'n plezier erin hebben want wat jullie doen is anders niet vol te houden.
Ook al krijg je steun van ons allen.

Gun jezelf ook zo af en toe rust en geniet van het mooie Frankrijk.

Het huis schiet al aardig op.
Het zal er zeker als het af is een plaatje zijn om jaloers van te worden.
Daar mag je gerust trots op zijn.
En wat is er niet mooier dan te zeggen dat jullie dat allemaal zelf hebben gedaan.

Ik bewonder jullie enorm daardoor.

Ga zo door maar wel op een rustiger tempo op zijn tijd.
Want zoals ze dat hier zeggen haastige spoed is zelden goed.

Vele groetjes vanuit het mooie Belgische Limburg.
dinsdag 20 mei 2014 - 19:29
kerstkind

Kerstkind

Hee Miryam,

ook vanuit het mooie Nederlandse Limburg spreek ik mijn bewondering
uit voor de aanhoudende ijver.
Het gaat een prachtig huis worden, met alles erop en eraan.
En hier kunnen jullie met recht trots op zijn

Nét zo trots als wij hier zijn op ons educatief natuurpark"ske" waar wij al onze energie en passie insteken.
Vanmiddag hadden we weer een excursie van 25 leerlingen van een basisschool hier uit de omgeving.
Wat een dankbaar werk om dit te mogen en kunnen doen.

Zo heeft eenieder zijn eigen passie en vult ie zijn leven in met datgene wat voor hem/haar telt.

Myriam en Theo, nog veel plezier met verbouwen en neem zo af en toe wat tijd voor jullie zelf. Maar dat hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen


groetjes José
dinsdag 20 mei 2014 - 19:56
myriam56

Myriam56

Ik kom nog eventjes piepen, Theo is op kuikenjacht ze moeten nu in het grote hok gaan slapen waar ze een prachtig mooi nestje hebben.... maar de donders laten zich niet zomaar vangen en kennen elke spleet en elk hoekje van het broedhok beneden, maar ook van de ren , en als er al twee opgesloten zijn en je gaat op jacht naar de andere... gaan de eerste twee natuurlijk terug lopen en maar piepen en maar jammeren, ik zal blij zijn als ze het avondritueel kennen, want na 104 platen te hebben versleurd, en s'morgens en s'avonds met de nodige gieters met water voor de tomaten en paprika's is mijn vatje af, Ook theo is moe we zitten nu met een glasje lekkere wijn te wachten tot we de laatste twee kunnen vangen en ze in de grote bak kunnen deponeren, ..
Het is zalig om mensen te hebben die begrijpen hoeveel werk het is !! en dat we dit echt graag doen !!...We hebben nu vanaf vrijdag niet meer geklust boven en ik mis het al ... morgen lekker terug met het plaquemes aan de gang

Ondertussen moet er ook wat gepoetst en gewassen worden zoals de winterdekens , en de keukenkasten moeten bovenop ook al eens een beurt krijgen, want poetsen schiet er héél dikwijls bij in , het kan nu 1X niet anders, ik kan niet toveren , en ik ben ook vroeger moe dan een jaar of 10 geleden !!
Zo aan de Limburgse (B+N) een zalige avond toegewenst !! en ook voor de rest van de groene maatjes een zalige slaapwel
dinsdag 20 mei 2014 - 20:08
minouke

Minouke

Hoe zit het ondertussen met je buren Myriam? zijn ze het nu al gewoon geworden om naar iets moois te kijken of steekt het nog?

Wij hebben hier ook al een tijdje last van een jaloerse boer die ons serieus op ons systeem begint te werken. Heeft een plantage naast ons.
Begint nu te zoeken of hij niets kan vinden dat verbouwd is zonder toelating want hij gaat zorgen dat we ons kot moeten afbreken het wordt zelfs belachelijk maar goed, het is een berucht figuur hier in Rummen ... een boerke met hoogheidswaanzin

Nooit jaloers van het werk maar wel van het resultaat... in feite is dat wel als een compliment op te nemen.


Ik wens jullie ook een goede nachtrust zonder pijn, want ook dat hoort er dan nog bij.
dinsdag 20 mei 2014 - 21:40
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Chantal

Ik moet zeggen, wij zijn hier op onze boerderij super gelukkig !! wij houden onze poort voorlopig dicht, hebben plezier in ons werk en onze dieren, de lekkere groenten en al de kneepjes die ik ondertussen heb aangeleerd, om dus griekse yoghurt te maken, om ketchup te maken, lekkere pruttelpotten enzovoort... als onze huizen klaar zijn , zal ik met héél veel plezier mensen ontvangen en hen ook laten genieten van de weldaad die onze hoeve bied !! Het water dat goed is voor zere knookskes, de rust, de zwaluwkes, die komen spelen, de vleermuisjes die s'avonds boven je hoofd komen zweven, nachtegaaltjes die zingen ... een oase van rust, en daar hebben we de jaloerse buurtjes niet voor nodig.
Ze hebben dit zo gewild, en ze hebben het zo gekregen, de verwijtende blikken nemen we der met plezier bij !! bepaalde bedriegers worden onder tussen lekker ontmaskerd door hun eigen hebberigheid ,
. Ons gekke buurvrouw is koest !! maar de overbuur, dat is een andere kwestie,
Wij zijn blij met ons grote poort !!.... die enkel open gaat omdat we naar de winkel rijden of de bloemen aan de voorkant water te geven!!..
De mensen die van alles over ons wisten, vinden dat asociaal !!... en inderdaad, het is niet meer, van hup kom maar ongevraagd binnen en steel maar wat !!..... zelfs als we thuis zijn , en er wordt met de klopper op de poort gebonkt,kijken we eerst wie er aan de deur staat, en soms laten we die staan , omdat we geen goesting meer hebben van voor die sociale voelende mensen ( enkel als ZIJ moeten geholpen worden, anders hebben ze geen tijd, of rugpijn in de bres te springen, en amper een merci krijgen )!!...
SOms komen er mensen speciaal ( meestal nederlanders ) voorbij onze boerderij gewandeld om naar onze vorderingen te kijken, en uiteraard zijn die boordstenen die we gegoten hebben , gespreksonderwerp !!
Iedereen vind ze prachtig , en zou dat ook wel willen, wel Chantal, dan komt mijn slecht karakter boven en dan denk ik bij mezelf , zoek het zelf uit,hoe we dat gedaan hebben , tenslotte wordt er voor ons hier ook niets gedaan !! eerder nog wat stokken in de wielen gestoken.
En na een kleine vier jaar getreiter van de grootste lomperikken... begin je wel een andere houding aan te nemen, ik voel me niet geroepen om misionaris te spelen voor mensen, die voor mekaar op de loop gaan al vele jaren, onze houding zal daar niets aan veranderen...
woensdag 21 mei 2014 - 07:43
minouke

Minouke

't zal overal wel iets zijn hé, maar ik herken je verhaal volkomen. Gelukkig weinig mensen die hier wonen maar er moet maar 1 rotte appel zitten en dan nog niet de minste.
Echt een gemeen tiranniek manneke die zich keizer voelt. Mensen ontwijken hem om problemen te vermijden. spreken met de man kan niet want dan krijg je een brullende tirade van beledigingen.
Hij woont hier wel niet in de straat maar zijn fruitplantages liggen hier.

Verder is het hier ook wel dik ok.
Die oude boeren van vroeger zijn volgens mij blijven steken in het jaar stillekes. Zijn nog altijd niet van bewust dat mensen niet meer in hetzelfde dorp blijven wonen en dat er van buitenaf ook inwijkelingen komen wonen.
Ik ben van 't stad voor hem en past niet op den buiten of zoals hij het zegt op den boer.

Iets onthoud ik van je '...mijn slecht karakter boven en dan denk ik bij mezelf ...., ik ga dat ook toepassen si want zo is het, wij willen altijd van alles geven maar als jij iets vraagt is het juist niet het moment.

Ben al wat getroost Myriam, gedeelte smart is halve smart


woensdag 21 mei 2014 - 08:48
myriam56

Myriam56

Ja Chantal dat is, ik zou de laatste kleren die ik aan mijn vel heb weg geven, het steekt voor mij echt allemaal niet zo nauw.. ( maar dat is de myriam van vroeger) ... Ik heb altijd een gruwelijke hekel gehad aan roddelen achter de rug, zwartmakerij etc.
Serieus , chantal, de echte vrienden kan ik eigenlijk op 1 vinger tellen, en mijn liefste vriend is gelukkig mijn manneke, dat is mijn grootste rijkdom !!.... we zijn gelukkig met mekaar, en zelfs dat is iets waar ze hier enorm jaloers op zijn, hier leven ze echt nog apart, om dat in Belgïe eens te ondergaan moet je naar de mis in Bokrijk, ... mannen en vrouwen apart, zelf hele jonge koppels doen echt alles apart, de vrouwen gaan wat bij mekaar roddelen, en de mannen gaan met mekaar borrels pakken jagen etc.
Wij daren tegen zijn 24/24 bij mekaar , hebben plezier en genieten tesamen van alles..... soms zingt Theo ( erg vals) uit volle borst, zelfgemaakte parodietjes op bestaande nummers... en dan is die tekst zo komiek dat we alle twee luidkeels in de lach schieten !! als de ramen dan open staan, zie je sommige buren mee warrig hun hoofd knikken !! omdat we zoveel lol hebben
De buurvrouw tegen ons, die hebben ze jaren aan een stuk links laten liggen, maar is nu de madam bij uitstek, iedereen van de buren, gaat er een klappeke doen !! en maar wijzen met dat vingerke... pfff !!
De mentaliteit hier in la Douce France is zodanig, dat je hier voor 5 euro op de maand een verzekering kan nemen en dat houd in dat je dan een advocaat hebt die je helpt bij burenruzie's !!... ongelogen waar !!
wil ik maar zeggen, hoe de mentaliteit is, en dat is niet alléén hier hoor !! .... Het is even slikken, maar het went, als je jezelf een olifantenvel aankweekt, want een pester vind wel altijd iets om je te treiteren.
Gewoon negeren chantal, en.... niets meer voor niets weggeven aan mensen waarvan je niet zeker bent dat het mensen zijn dat ze goeie bedoelingen hebben .
Zo:" I rest my case"
Geniet van je mooie boerderij, de natuur, is lief !! en daar hebben jullie héél veel van !!
groetjes M.
woensdag 21 mei 2014 - 09:03
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Kom voor we vertrekken ook nog eens lezen.
T'is allemaal zo super wat jullie doen, begrijp dat er veel toffe en vriendelijke mensen zijn die inderdaad hun laatste hemd zouden weg geven. Dan lees ik hoeveel getreiter en gepest er is uit jalouzie....
Aie dan doet mijn hartje zeer, het leven is kort en gaat snel, spijtig dat je dan nog een harnas moet kweken tegen dergelijke dingen.

Maar we hebben er allemaal wel eentje liggen dat we uit de kast nemen indien het zover is.

Wens jullie allemaal een extra super heerlijke dag toe, zonder gezever en gezaag, samen met jullie ventje of vrouwke en laat de rest maar draaien.

Wij gaan vandaag naar Keerbergen eten bij de griek met vrienden die in Spanje wonen, maar deze week zijn die in België.
Dat gaat ook heerlijk zijn, ons tong gaat heel moe zijn van al dat getetter


""de natuur, is lief !! en daar hebben jullie héél veel van ""!! Kan het niet beter zeggen Myriam, je hoeft er enkel oog voor te hebben.



woensdag 21 mei 2014 - 09:24
myriam56

Myriam56


Dag Simone, als je dit nog kunt lezen l, maat het jullie smaken, en een goeie tip , tegen dat je tong moe gaat worden een goed wijntje helpt daarbij om op krachten te blijven We zijn .justekes terug van "kloppen" te doen ... dat wil zeggen we hebben weer eens geld uitgegeven.. Ik zweer bij de metalen spiralen voor de tomaten het is zo , ongelofelijk gemakkelijk, telkens de plant wat gegroeit is, laat je de stengel een draai maken rond de spiraal, na het seizoen, zet je de spiralen weg tot de volgende generatie tomaten aan de beurt gaat komen !! wij vonden ze verleden jaar aan 89 eurocent het stuk, nu kosten ze daar 1 euro op de kop !! in de andere groene winkels minimum een 70 cent duurder, maar soms meer dan het dubbele, ik moet wel zeggen ik heb een neus voor koopjes ... en weet precies waar alles kost en kan uit mijn hoofd vergelijkingen maken !!
Ik heb vandaag ook confituurbokalen gevonden 6 van een halve liter met plastieken deksel ( echt voor confituur ) er zit geen metalen schroefdeksel bij .
Nu vraag ik me af, of ik daar dan eerst parafine op moet gieten, want dat staat daar natuurlijk niet bij !
woensdag 21 mei 2014 - 13:42
svoffel

Svoffel

Goede morgen allemaal,

Ben juist uit mijn bed en voel me nog moe, gisteren was het uiteindelijk toch een zware dag geweest, meer dan 1 uur in een file gezeten om naar huis te komen.
Daar hadden we aan gedacht, zeker niet omdat het al 7H was voor we van bij mijn dochter vertrokken in Scherpenheuvel.
Maar het was een superdag, heerlijk na zo lang vrienden terug te zien, heel lekker gegeten bij de Griek, enfin, denk dat we ons alle 4 zelfs high voelden van geluk. Daar hadden we zelfs niks voor nodig.

Vandaag ga ik het stukje beukenhaag en mijn nog mini buxussen bij snoeien, t'is er echt het weer voor, wolken en af toe een bui, hoef ze dan zelfs niet nat te sproeien.

Voor de rest gaat het een rustige dag worden, beetje rommelen en prutsen, daar waar ik juist zin in heb.

Als ik lees aan welke prijs je die spiralen hebt gekocht ben ik simpel jaloers, ga dus blijven zoeken. Nu heb ik er een bambou stok voor genomen.

Voor die parafine daar kan ik je geen antwoord op geven, ik doe de confituur ook in potjes van honing en dat is ook een gewoon plastiek deksel, was nog nooit een probleem. Maar mijn potjes confituur vinden wel snel "afnemers"

Have a nice day, ga nu ontbijten.

donderdag 22 mei 2014 - 09:19
myriam56

Myriam56

goeie morgen iedereen , awel simone bij ons zeggen ze een kermis is een geseling waard ( en dat slaat op die fille waarin jullie terecht kwamen, ik zelf zal nooit morren als we door een ongeval in een fille staan, ben dankbaar dat wijzelf niet de oorzaak zijn van al die ellende)... wegenwerken dat vind ik dan weer echt ergerlijk, op dit gebied kunnen ze best in bels eens een lesje nemen van de franse wegenwerkers, bijna nooit fille, en alles is afgehandelt in een paar weken, soms zelfs minder voor een volledig stuk nieuwe baan !
Wij gaan een gedeelte van ons oude stuk opruimen ( elke dag een half uurtje hebben we ons voorgenomen, want echt, dat is niet fijn hoor in die vieze troep )
en daarna dus verder op het eerste verdiep
geniet van de dag !!
donderdag 22 mei 2014 - 09:51
minouke

Minouke

Ik ben er nog hoor ik lees gewoon mee met jullie en af en toe klaag ik wel eens maar ben aan het genieten van een stuk kaas met een La Chouffe biertje samen met mijn Guyke.
Terwijl mijn ventje het eten aan het bereiden is ieder zijn beurt aan het fornuis
Keizer de boer van Rummen heb ik sindsdien niet meer gezien
Goed zo!
donderdag 22 mei 2014 - 11:57
myriam56

Myriam56


groot gelijk Minouke !!

Voila... klaar om boven verder te gaan doen !!IK sta bijna te springen als een krols konijn ( heu, meschien kan een konijn niet krols worden maar alé, de bedoeling is enthousiame )..om dus boven weer mijn plaquemes boven te halen, ik moet alléén weer wachten op Theo.... die eerst pannelatten moet plaatsen en dan daarna eerst weer die isolatie !!.....
Ik krijg hem alléén weer niet van achter zijn laptopke, af en toe komt hij op zijn faceboek lezen ... met de gevolgen vandien !! ik wil gene zageman zijn , maar ik wil vooruit !!
donderdag 22 mei 2014 - 12:01
minouke

Minouke

Myriam, je doet me weer lachen si met dat krols konijn!
ik had altijd katers gehad dus wist niet hoe een poes zich gedroeg als ze krols was.
Belde naar de dierenarts in paniek dat ze mijn kat waarschijnlijk vergiftigd hadden en dat ze al kermend over de vloer kroop.
Na beschreven te hebben wat ze juist deed zei die doodkalm... je poes is gewoon krols ...................
donderdag 22 mei 2014 - 12:26
myriam56

Myriam56

Het is fijn , dat je kan lachen met mijn zottigheid !! keep up the good works !!
donderdag 22 mei 2014 - 13:19
myriam56

Myriam56

Ge gaat nog meer lachen met mij, als ik volgend geheim verklap...
Ons MOlly is eigenlijk ... een manneke !! dus geen poes maar een kater !!
Wist ik veel !! ..Ik heb nooit poezen gehad, en toen ze nog klein was zag ik wel iets hangen gelijk een klein pruimke , dus ik dacht.. poes... den dierenarts die had moeite .... om zich serieus te houden toen we daar op consultatie gingen omdat ze dus voortdurend aan het knokken is met andere katers !! zelfs de katten die een thuis hebben moeten merendeels hun kostje bij mekaar scharrelen, ..omdat ze anders geen muizen enzo vangen, terwijl ons Molly een echte mooie grote kater is geworden, van de poezenmelk, brokjes en stukjes vlees, en daarboven elke dag haar potje yoghurt !!.. Je ziet echt aan alles dat ze goed te eten krijgt !! en ondanks dat ze dikwijls gehavend thuis komt !! ... zijn de meeste kater eigenaars , niet zo blij met ons Molly !!.. want ze krijgt veel slaag, maar ik denk dat ze der nog vele meer uitdeelt !!!
... Ze is nu thuis rustiger , omdat ze binnen en buiten mag wandelen wanneer het haar zint !!enkel als we naar antwerpen gaan moet ze natuurlijk mee in de grote kooi .. bij de hondjes !! en dat zint haar niet echt !!
Ik vind de stank van het sproeien, ( terrein afbakenen van een kater blijkbaar) minder !! maar goed het is nu zo !!
donderdag 22 mei 2014 - 13:27
minouke

Minouke


Onze kater is daarvoor gecastreerd want dat sproeien kan toch zoooo stinken hé. Nog een voordeel is dat ze niet meer weglopen maar thuis en omgeving blijven.
donderdag 22 mei 2014 - 13:41
wilma*15

Wilma*15

Ook ik heb genoten van alle mooie verhalen die hier de revue passeren.

Ga zo door!!

Groetjes
donderdag 22 mei 2014 - 13:42
svoffel

Svoffel

hahahahaha, dat is weer lachen van die Molly
donderdag 22 mei 2014 - 13:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon