menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De wereld draait dol....of nie

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

in mijn papavers staat een mooie dikke knop!!!!!!!
de alysum saxatile staat terug in bloei
dinsdag 13 september 2011 - 11:46
Roeli

Roeli

De azaleaknoppen beginnen te kleuren, mijn rozemarijn bloeit weer, de phloxen blijven bloeien Mijn kamerbrem ( staat nog buiten ) staat ook weer in bloei.
En dat allemaal ondanks het ellendige weer.
dinsdag 13 september 2011 - 13:19
Rita1960

Rita1960

en hier zit weer bloei in de Japanse Kwee...

dinsdag 13 september 2011 - 18:01
marero

Marero

allee dan ben ik content dat het nie alleen bij mij is dat de natuur onnozel doet
dinsdag 13 september 2011 - 23:21
cetinel

Cetinel

hoezo de natuur die onnozel doet??? wij hebben de natuur naar de knoppen geholpen en nu verschieten we ervan dat ze in de war is...ik heb dernet alweer bloesems van mijn appelaarkes mogen verwijderen
en mijn door de plaag aangetaste tomaten die ik nog niet opgeruimd had,die hebben nog een paar rijpende gezonde tomaten aan hun stengels hangen,sommige tomaten zijn zelfs gevormd na de ziekte....
geen idee wat dit weer moet voorstellen,want vorig jaar had ik alles direct geruimd,nu wegens geen tijd,geen zin en slecht weer combinatie zaten ze nog in de grond....ze zien er niet uit,maar leveren nog af en toe een degelijk tomaatje....
zouden de zaden uit deze tomaten niet resistent zijn
woensdag 14 september 2011 - 13:03
cetinel

Cetinel

mijn door de wind serieus gehavende musa basjoo naar binnen gesleurd(grote pot!) straks alle lelijke bladeren eraf snijden(zal zowat geen blad meer overhouden dan ) en hopen dat ie weer mooi word....
woensdag 14 september 2011 - 15:18
marero

Marero

dat kan geen kwaad zenne cetinneke, toen ik mijne musa die ik van u gekregen had geplant had zag die er na een aantal weken ook niemeer uit dus heb ik alle lelijke bladeren deraf geknipt , en dat waren dus de meeste, en nu staat hij prachtig dik en groen, en de bauhinias die ik ook van u gekregen heb der is er ene met een aantal bloemekes in knop nu, kweet nie of het de juiste tijd daarvoor is, verschiet ervan dat die eerst die hitte en daarna al die regen overleefd hebben in hun potteke, tzijn dus sterke plantjes
woensdag 14 september 2011 - 19:53
cetinel

Cetinel

ik heb aan mijn uitgebloeide bauhinia1 peul met 1 zaadje erin,en die is nu aan het dikken
woensdag 14 september 2011 - 20:40
Mandy

Mandy

Magnolia's staan ook voor een 2e keer te bloeien.......
woensdag 14 september 2011 - 22:23
Boerke

Boerke

En wat van deze gezegd. Langs de ene kant vallen alle blaadjes eraf en ondertussen staat hij mooi te bloeien,de forsythia(Voorjaarsbloeier noemen ze dat dan). Niet enkel bij ons maar ook in de buurt waar ik deze foto genomen heb.

Tuinbabbel

vrijdag 23 september 2011 - 10:55
renate67

Renate67

Mijn anemonen die in het voorjaar bloeien, bloeien weer.
Maar dat deden ze vorig jaar ook al 2 keer
Renate
zondag 25 september 2011 - 03:50
Wouter35

Wouter35

Bij mij krijgt de druivelaar ook al terug kleine druifjes heb ik gezien. Ik denk dat dit normaal in de natuur ook zou kunnen voorkomen zonder dat we de aarde verknoeien maar de kans word wel groter naarmate we het blijven verknoeien
maandag 26 september 2011 - 21:44
an

An

hier zie ik niks hier van
dinsdag 4 oktober 2011 - 21:46
marero

Marero

der staan bloemekes open op de spirea en de papaver heeft nu 3 dikke knoppen maar ze beginnen te verdorren inplaats van open te gaan en de clematis heeft ook een schoon witte blom en de rozen doen alsof het midden zomer is
dinsdag 4 oktober 2011 - 23:16
Mandy

Mandy

Als we dat de volgende zomer maar niet allemaal moeten bezuren.........

dan denken ze vast dat ze al gebloeid hebben




Maar de herfst gaat toch ook "lekker" door: gister even geblazen en geschept: 7 overvolle kruiwagens blad van het gazon..........
woensdag 5 oktober 2011 - 08:18
Boerke

Boerke

Onze rozen staan ook nog te mooi voor de wintersnoei.
Maar toch denk ik dat de herfst nu eindelijk hier gekomen is. Grijs en ietsje kouder. Toch smorgens. En als je naar de vogeltjes kijkt. Er zijn er die de huizen beginnen op te zoeken . Zoals het roodborstje zien we al enkele dagen in onze struiken en telkenjare begint dan het koudere weer. En zoals je ziet is het nu niet anders. Hoor net voor het komende weekend nog hooguit 12°.
woensdag 5 oktober 2011 - 09:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon