menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin

Ga naar meest recente reactie

julia

Julia

beste forum vrienden



hoe zit het in juli tuin hier in onze tuin komt eral veel piepen
dinsdag 17 februari 2009 - 14:35
chatoela

Chatoela

Hallo Julia,

In onze tuin komt ook al wel wat piepen , maar ik vrees na de erge vries dat er ook veel "dood" zal zijn.

Hopelijk wordt het weer snel wat beter, ik snak naar de lente!!!!

Groetjes,
Karin

dinsdag 17 februari 2009 - 15:50
annis

Annis

Hier in de tuin komt ook al wat boven maar er zijn ook diverse planten die veel te lijden hebben gehad van deze strenge vorst. De Ceanothus heeft een bruin kleurtje, Choisya heeft wat invriezings verschijnselen. De Clematis armandii heeft ook bruin blad maar heeft wel een aantal knoppen die er nog goed uitzien. We wachten maar even af wat er nog van terecht komt.

Annis
dinsdag 17 februari 2009 - 19:01
Matabish

Matabish

Hier is ook veel beschadigd, ondanks dat het een goed beschutte tuin is! Spijtig!
Maar de tulpjes, de blauwe druifjes en de crocusjes komen allemaal al flink piepen!
Van mijn prachtige 'Erica Lusitanica' zijn al de nieuwe scheuten bevrozen en hij heeft zelfs niet kunnen bloeien deze winter!
Dat zal dus een stevige snoei worden! Maar hij redt het wel... voor de rest van de planten moeten we idd. nog even afwachten.

Hoop doet leven, toch?
Matabish.
woensdag 18 februari 2009 - 01:15
piet1

Piet1

Ja deze winter zorgt voor schade, hij kan niet vlug genoeg voorbij zijn. Ik zie viburnums die erg bruin zijn, een camelia die treurt, en de helleboris die laat het voorlopig ook afweten. Ja en de rest dat is afwachten. Hopen op een vroege lente?
woensdag 18 februari 2009 - 21:33
minouke

Minouke

de Viburnum tinus en en de Bieslelies zijn gewoon 'zwart' maar er zit onderaan of binnenin nog leven, idem de klimop en ja misschien die tere plantjes zoals Lobelia en Eucomis die de laatste jaren buiten bleven .... heb ik nog weinig hoop voor.

Allé we zullen toch maar hopen hé Julia, voorlopig genieten we al van de sneeuwklokjes en de krokussen

donderdag 19 februari 2009 - 12:24
julia

Julia




Bedankt De Camelia veelknop DE Elantier komtpiepen
De helleboris heeft al bloem Ik weet niet wat ik mag doen,
de oude bladeren verwijdere of niet hier in de kempen is het
( min 1 ) en nu en dan een vlokje sneeuw.
We zijn er nog niet van ik zal nog maar wat binnen blijven
en de bladeren maar laten hangen zeker
donderdag 19 februari 2009 - 14:28
Ed50

Ed50

Ben juist nog een paar uurtjes buiten bezig geweest (met brandhout zagen en klieven) en ook hier is er toch wel redelijk wat schade. Mijn Choisya ternata heeft ook klappen gehad maar na het wegsnoeien van de beschadigde delen herstelt die wel. De Ceanothus thyrsiflorus repens (kruipende Ceanothus) is ook flink bruin, enkel wat takjes laag tegen de grond zijn nog groen en ook de Abelia ziet er maar troosteloos uit maar ik vermoed dat dat allemaal wel in orde komt, alleen maar wat geduld hebben. Bij de buren is een Viburnum tinus van meer dan 2 m hoog knalbruin en als je rondrijdt zie je in bijna elke tuin wel bruine planten.
Maar de hyacinten komen toch al met hun kopjes boven net als heel wat andere bloembollen.
Toch nog maar een paar weekjes wachten om alles op te ruimen en bruine bladeren weg te knippen want de lente zit er toch nog niet echt aan te komen, al popelen de handen om eindelijk buiten aan de slag te kunnen.

Groetjes,
Eddy
donderdag 19 februari 2009 - 14:54
Fons

Fons

Julia,ge moogt de oude bladeren van uw helleborus wegknippen, wel oppassen dat ge de nieuwe bloemstengels niet beschadigt.

Fons.
donderdag 19 februari 2009 - 20:57
julia

Julia




Fons Bedankt Ik ga ze vandaag nog verzorgen




JULIA GROETJES



vrijdag 20 februari 2009 - 10:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon