menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border naast conifeerhaag

Ga naar meest recente reactie

x_anne_x

Tekst aangepast

X_anne_x

Goedemorgen

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet zeker of ik mijn vraag op de goede plek stel.

Wij zijn al 2 jaar beetje bij beetje bezig met de tuin op knappen. Afgelopen oktober een grote pergola (met glijbaan en schommel) gebouwd waar uiteraard nog mooie klimplanten voor gaan komen. Maar dan nog mogen er van ons wel wat meer planten komen. Aan de rechterkant hebben we langs de schutting een langwerpige border. Maar aan de linkerkant zouden we ook graag wat meer kleur zien.

Maar we zitten een beetje met de conifeerhaag. Ik lees overal dat die er voor zorgt dat er weinig wil groeien.
Maar als we een verhoogde border maken met nieuwe aarde zou het dan kunnen werken?



huidige border





idee vorm border

ps. let niet op de blauwe paaltjes. Dat is slalom voor de hond

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 19 februari 2024 - 11:29
x_anne_x

X_anne_x

foto's lijken het niet te doen dus even zo

huidige border

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 19 februari 2024 - 11:32
x_anne_x

X_anne_x

idee vorm border (en dan dus in 1 "poot" een boompje
maandag 19 februari 2024 - 11:32
x_anne_x

X_anne_x

sorry voor de vele berichten

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 19 februari 2024 - 11:33
PeterC

PeterC

Waar is het zuiden?
maandag 19 februari 2024 - 18:39
x_anne_x

X_anne_x

Aan de goede kant haha.
Tuin ligt vol op het zuiden
maandag 19 februari 2024 - 19:32
PeterC

PeterC

As je tuin vol op het zuiden ligt dan zullen de planten wel groeien als je een border maakt naast je conifeerhaag. Je kan het ook al zien aan het gras van je gazon dat goed lijkt te groeien tot vlak tegen de haag.
Wij hebben in onze tuin aan de zijkant een hoge haag laurierkers en die ligt op het zuiden. Dan mag je vergeten dat planten vlak tegen die haag er willen groeien. Die krijgen te weinig licht.
maandag 19 februari 2024 - 20:06
PeterC

Tekst aangepast

PeterC

Nog iets, over foto's. Je kan op dit forum maar 1 foto plaatsen per post. Je moet je niet verontschuldigen voor het plaatsen van meerdere posts om meer foto's te kunnen delen. Dat is hier heel gebruikelijk.
Je kan wel meerdere foto's samenbrengen in 1 collagefoto maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
En nog iets. Je vraag zal hier wel bekeken worden maar ik denk dat het thema "tuinaanleg en onderhoud" bovenaan de lijst onder "de siertuin" wellicht de beste plaats is om een dergelijke vraag te stellen.
maandag 19 februari 2024 - 20:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon