menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dit nu weer

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

En hier heb ik er weer een, is dit een boompje of zo??? Wat wordt het, het staat nu in de grote halve wijnton. Moet het eruit, mag het blijven en zo ja waar?

[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 18 september 2011 - 17:49
Rita1960

Rita1960

berk of meidoorn...

zondag 18 september 2011 - 20:45
Pieke

Pieke

Nou ja, okee. Ik heb wel berkjes staan maar met heel andere blaadjes. Van die lange smalle. Niet met karteltjes. Ik ben reuze benieuwd! Ik vond het al bomig.

Bedankt!

zondag 18 september 2011 - 20:53
Pieter2

Pieter2

geen berk of meidoorn. maar wat het wel is weet ik ook niet
maandag 19 september 2011 - 12:41
Pieke

Pieke

Ik bedoelde dat ik wilgjes heb...
Maar berk of meidoorn is het dus ook niet maar wat dan wel? Het ziet er dus wel wat bomerig uit.

Ik ben reuzebenieuwd!

dinsdag 20 september 2011 - 12:46
satomi

Satomi

Het doet me sterk denken aan een zaailing van Carpinus betulus.
woensdag 21 september 2011 - 12:12
iecee

Iecee

het is een els
zondag 25 september 2011 - 13:14
Pieke

Pieke

Een els??? Waar komt die nou weer vandaan. Via vogelpoep of zo? Het is hier puur urbaan en dan nog nieuwbouw.

Even gegoogled. Maar de elzen hebben toch niet van die bladen met karteltjes zie ik. Of komt het omdat hij nog klein is?

Hm wacht ik vind iets over de grauwe els. Dat lijkt er wel op. Wat is dit lastig!

zondag 25 september 2011 - 19:08
Pieter2

Pieter2

Alhoewel je altijd gelijk hebt birdwatcher, zal dit de eerste keer zijn dat het niet zo is. Dit is absoluut GEEN ruwe berk (Betula pendula) of zachte berk (Betula pubescens)... Ik weet het zelf ook niet
maandag 26 september 2011 - 15:22
Pieke

Pieke

Nou, dat wordt dus nog spannend! Ik houd jullie op de hoogte. Ik zal om de zoveel tijd foto's maken en deze posten. Spannend!

woensdag 28 september 2011 - 12:44
Pieke

Pieke

Downy birch dus??? Betula alba vind ik al googlend. Toch een berk dus. Nou, ik houd het in de gaten. Ik hoop dat hij het gaat redden zo in de ton!

Bedankt!

woensdag 28 september 2011 - 20:10
Pieter2

Pieter2

Als het een berk is overleeft hij het zonder probleem want berken zijn pioniersoorten. Die groeien zelf uit asfaltwegen als er een barst in zit en er geen voertuigen meer zouden rijden

Als in het voorjaar de knopjes zijn gevormd wordt het wel duidelijk of het een berk is of niet
woensdag 28 september 2011 - 20:12
Rita1960

Rita1960

ik kom terug van mijn 1e bericht..

't is een berk en geen meidoorn.. welke soort? don't ask me...
en die zijn goed te houden in een erg grote pot.......


woensdag 28 september 2011 - 20:30
Pieke

Pieke

Goed, een berk dus. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. En ik zal een paar foto's maken om de zoveel tijd en ze hier posten!

Leuk om te weten dat het dus echt wel een boom is.

Bedankt! Ik houd hem in de gaten!
donderdag 29 september 2011 - 08:11
LOBU

LOBU

Ik denk ook dat het gewoon een Betula pendula is.
PS Je kan nooit een zaailing determineren met tabellen die zijn opgesteld voor volwassen bomen, zelfs een eindscheut geeft vaak foute resultaten, je kan best steeds een zijtakje nemen om te determineren. Het heeft dus weinig zin om bladvormen e.d. te gaan opzoeken, die kunnen nog sterk gaan afwijken wanneer de plant ouder wordt.
zaterdag 29 oktober 2011 - 22:35
Pieke

Pieke

Aha. Dan zou het dus echt een berk kunnen zijn. Wat gek dat de blaadjes zo kunnen afwijken van de oudere planten. Maar goed, we zullen zien.
Hij staat nu nog strak en groen in de ton dus ik houd hem in de gaten. En volgend jaar zal hij dus nog wel uitlopen.

Bedankt!
zondag 30 oktober 2011 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon