menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit waterplantenzaad

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Ik denk dat ik dit in het verkeerde forumonderdeel heb geplaatst...

Zijn dit zaden??? Ik heb deze planten nu al drie jaar maar nog nooit dit gezien. Wat moet ik ermee doen??? En wanneer? En hoe?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ben reuze benieuwd!
zaterdag 3 september 2011 - 18:56
Polplastron

Polplastron

Dit zijn de giftige bessen van Calla palustris. Of je ze ook kunt zaaien weet ik zo niet meteen.
zaterdag 3 september 2011 - 18:58
Pieke

Pieke

Oei! Wel heel, heel goed om te weten dat ze giftig zijn. Bedankt!

Calla palustris. Ik ga meteen googlen. Ik weet de namen van de planten niet meer, deze heb ik al drie jaar...

Goed, gegoogled. En ik vind ook foto's van deze bessen. Wat goed dit zeg.
Ik lees dat het kiemen wel zo'n anderhalf jaar kan duren. En dat de hele plant giftig is!!! Nou zeg??? En dat het zo'n drie jaar kan duren voor het een echte plant is. Pfff...

Heel erg bedankt voor het antwoord!
Ik leer hier zo veel!

zaterdag 3 september 2011 - 19:24
Polplastron

Polplastron

Een snellere manier om deze planten te vermeerderen is gewoon delen: elke uitloper met worteltjes kan weer een nieuwe plant vormen.

Overigens zijn deze plantjes de enige echte Calla's! Al die andere aronskelken hebben eigenlijk een heel andere naam.

De Nederlandse naam van Calla palustris is slangenwortel; vermoedelijk omdat de uitlopers van de plant als slangen over het water drijven.

Groeten,

Pol
zaterdag 3 september 2011 - 19:30
Pieke

Pieke

Leuk om te weten dat dit de enige echte zijn
Slangenwortel klopt wel: ik zag vandaag dat er uitlopers uit de ton steken. Ze staan met zijn allen in een halve wijnton en doen het daar al drie jaar heel goed in. Samen met nog wat andere planten waaronder wateraardbei. Heel leuk om te zien maar... ik zal wat moeten uitdunnen...

zaterdag 3 september 2011 - 20:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon