menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potgrond zaaien ervaringen en zo

Ga naar meest recente reactie

an

An

Hoi Allemaal heb een vraagje ,
ik heb geen tuincentra in de buurt(heb geen auto en het is te ver om te fietsen) vandaar mijn vraag kan je om stek grond te verkrijgen zaaien in potgrond vermengt met zilverzand(vogelzand)?
heb wel mijn paprika's in potgrond gezaaid net als Jo.
graag ervaringen, wie er met potgrond zaait en wie potgrond met zilverzand vermengt om een luchtiger verband te krijgen.
wie zaait hier in groete, bloemen etc.
IK heb alleen potgrond uit de supermarkt staan en vogelzand van mijn vogel staan kan je dat vermengen voor zaaigrond te krijgen.
gr an
maandag 7 februari 2011 - 09:59
an

An

oke,maar heb geen zand in de tuin liggen,
heb alleen zilverzand,heb misschien nog wel piepschuim (van een oude verpakking liggen,dat even tegen elkaar wrijven en dan heb je korrels.)
gr an
maandag 7 februari 2011 - 11:21
an

An

oke ga het testen ik heb paprika in pot grond gezaait en ik heb een mengsel gemaakt van potaarde ,witzand(stond er op het pak vogelzand en piepschuim)en ik ga van de week misschien vanavond wat paprika zaaien en reukerwtjes in dat mensel en 1 in pot aarde.
mij benieuwen,
volgens mij duurt het in pot aarde langer en ze schieten sneller vanwege dat die meer bemest is.
en heb wel eens meer die piepschuimgezien in zaai/stek grond.
gr an
maandag 7 februari 2011 - 14:54
Gehenna

Gehenna

Piepschuimkorrels worden bijna niet meer gebruikt.
Je kan wel stukken piepschuim onderin je potten steken om de drainage te vrijwaren van verstopping. Die kan je achteraf makkelijk naar het containerpark brengen

Zelf heb ik stukgeplette kleikorrels tussen de grond gemengd (komt achteraf toch in de tuin terecht) Bij gebrek aan beter ... De zandbak in het park is hondentoilet en een tuincentrum is ver van hier, zodoende.
maandag 7 februari 2011 - 22:48
an

An

oke heb nu een klein beetje gemaakt met van die piepschuim korreltjes ,dan doe ik bij de volgende het wel anders.of met piepschuim onder in en anders alleen piepschuim met wit zand(vogelzand)
ieder geval bedankt voor de tips.
gr an
dinsdag 8 februari 2011 - 14:09
Adrienne

Adrienne

An ik zaai de geurerwtjes altijd in gewone potgrond en heb nog nooit een probleem gehad
maandag 28 februari 2011 - 21:15
an

An

oke Adrienne had ik ook gedaan maar mij ging het ook om de rest zoals paprika en tomaten (tomaten zaai ik half maart hoop dat dat niet te vroeg is en niet te laat)
maandag 28 februari 2011 - 22:59
Adrienne

Adrienne

IK zaai ze begin maart, en half april gaan ze de serre in, wordt het te kou een noppenfolie er over en hopsa klaar.
Ik zet nog wel niet de deur open of het moet echt een super voorjaar worden.
dinsdag 1 maart 2011 - 00:34
an

An

Hoi Adrienne,ik heb gehoord dat je tomaten nooit na 1 april moet zaaien,(vanwege dat ze het dan toch niet meer redden buiten (tomaten worden niet rood)
ikzaai ze hier en ze gaan op de vensterbank (als het toch niet koud is staat bij mij geen verwarming aan,moet ook even kijken naar een andere hor deur kan de deur weer lekker open als het weer het toelaat.(voor dat Chanou naar buiten vlucht)
had ik maar een serre en een grotere tuin dan kon ik meer kwijt, hahahahaha
dinsdag 1 maart 2011 - 08:20
condor86

Condor86

Ik heb vorig jaar gezaaid met potgrond en zand uit de zandbakl van mijn kids.
Tip niet doen als je kinderen dit zien want die van mij dacht dus dat ze in alle potten zand mocht doen want ja mama deed dit toch ook
En na dit ook gewoon in alleen potgrond en dit ging goed.
Dit jaar dus ook alles in potgrond gezaaid en alles staat er goed bij.

Evelyn
maandag 7 maart 2011 - 13:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon