menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom op 30 cm

sloeberkes

Sloeberkes

hallo allemaal

wie weet raad ? Achter onze tuin is een school, niets aan was het niet dat er op 30 com van de scheiding een enorme boom staat en de avondzon van mn moestuin en serre wegneemt. kunnen we daar iets aan doen of niet
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes Elsje
maandag 23 juni 2008 - 11:11
Eniavaswen

Eniavaswen

Voor hoogstammen geldt de wetgeving dat zij minimum op 2 meter afstand van de perceelsgrens moeten staan. Indien uw buren de minimale afstand niet naleven, dan kunt u eisen dat zij de beplanting verwijderen. Indien zij niet op uw eis ingaan, dan kan u klacht indienen bij de rechtbank. Indien bomen of struiken meer dan 30 jaar niet op de wettelijke afstand staan van de perceelsgrens, en er is in die periode nooit klacht neergelegd, dan heeft uw buurman / buurvrouw het recht verworven deze te laten staan. Indien de vorige eigenaar van uw huis een overeenkomst heeft met uw buren, dan geldt deze overeenkomst ook voor u. Indien u een huis huurt, dan moet u aan de huisbaas vragen klacht neer te leggen tegen uw buurman / buurvrouw.

maandag 23 juni 2008 - 11:26
sloeberkes

Sloeberkes

ik dacht dat toch ook . ik denk dat hij er ongeveer 10 jaar staat en het is gemeentegrond die zouden het toch moeten weten denk ik. Heb hun al een mail gestuurd, durfde niet vroeger omdat mn kids daar naar school gingen alez ja gaanhet is onze Jari zn laatste week daar. Ik denk dat ik ze wel een goed voorstel heb gedaan

groetjes Elsje
maandag 23 juni 2008 - 11:30
summerspookje

Summerspookje

de veiligste manier ,is naar de gemeente te gaan en dat daar te vragen ,pas op bomen ,mogen zomaar niet gesnoeid of geveld worden,vooral als het van de gemeente zelf is, de boetes zijn hoog hoor, en die mensen bijten niet hoor , ze geven goeie raad, maar ze snoeien wel hun eigen bomen , en daar gaan ze niet van af, maar ze verstaan reden ,dus niet wanhopen
ps ,zelf gaan is de beste methode hoor, mail of telefoon , kan lang duren ,of helemaal niet

gr summer
maandag 23 juni 2008 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon