menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De kip het ei en dioxine

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

een drietal weken geleden zijn we hier begonnen met ons kippenhok terug op te knappen , en een overdekte buitenren te maken( eerdere kippen zijn gedeeltelijk opgepeuzeld door vos, of...)
we waren dus enthousiast om terug kippetjes in de tuin te halen, tot het bericht van de scharreleieren en dioxine.
we wonen op de buiten, onze buren hebben tot voor enkele jaren veel vuurtjes gestookt, ... zou het nuttig zijn om een bodemonderzoek te laten doen? of wat denken jullie hiervan. ik had nog zo gehoopt dat het maar een 1 april grap was geweest...
Martine
maandag 14 april 2008 - 12:08
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Ach, 't is altijd iets........... en altijd wordt iemands portemonee voller van, de onze wat lichter

weer iets nieuws uit de krant:

GroenLinks in Purmerend wil open haarden, barbecues, allesbranders en vuurkorven verbieden. Het zou te veel fijnstof opleveren.


Gek maar als je dan belastingen betaald om te vervuilen is het probleem opgelost daarmee, ik eet van mijn kippeneitjes, ik barbecuet en ik verf mijn haar want dat zou dan ook kankerverwekkend zijn, dan zouden er al lang geen vrouwen niet meer zijn na al die jaren
maandag 14 april 2008 - 14:26
Merel

Merel

Lekker genieten van je scharreleitjes zou ik zeggen, ze willen gewoon niet dat de batterijkippen verboden worden! Als consumenten ineens massaal terug gaan kiezen voor die sukkeleitjes omdat ze denken dat de scharreleitjes ongezond zouden zijn hebben ze ons en de kipjes weer eens mooi beet! Kan daar echt pissig om worden

Merel
maandag 14 april 2008 - 17:35
Rita1960

Rita1960

Martine,

Schaf gewoon uw kippen aan, maak het hok in orde en geniet dan van de overheerlijke eitjes die ze leggen.(alles in willekeurige volgorde )

groetjes,

Rita
maandag 14 april 2008 - 18:28
Lino

Tekst aangepast

Lino

Ik denk ook dat de legbatterijen zich in hun bestaan bedreigd weten en daarom dit gerucht gelanceerd hebben.

Als je het niet helemaal betrouwt, geef je kippen dan eten in een bakje en niet los op de grond, dan is het grootste risico al verholpen.
Maar voor de rest zou ik me geen zorgen maken.
Geniet van je kipjes en hun eitjes. 't Is nog zo leuk!
lino
woensdag 16 april 2008 - 11:16
semperfi

Semperfi

En zelfs dat dit zo werkelijk is ...... welke eiereren zijn dan gezonder ???
Niets van aantrekken, de producten van uw tuin zijn zeker evenwaardig !
Grutjes,
Bob

woensdag 16 april 2008 - 19:18
jp

Jp

Losse slogans ogen altijd spectaculair : joggen op de Ring rond Brussel zou minder erg zijn dan de lucht inademen in een gesloten auto, enz, enz.
Het hangt er natuurlijk van af WAT gezegd wordt en, even belangrijk WAT NIET gezegd wordt.
Het meten van bv. dioxine, lood, pcb,... is maar een deel van de totale waarden die impact kunnen hebben.
Bij standaard geproduceerde eieren kunnen andere factoren (bv. gebruik van veterinaire geneesmiddelen ?) ook schadelijk zijn.

2 raadgevingen : geef de kippen binnen eten in een voerbak
vermijd overdadig eten/gebruik van eieren
donderdag 17 april 2008 - 12:24
martine

Martine

bedankt allemaal voor jullie reactie;

Ondertussen is het kippenhok bijna in orde en hebben we 2 zijdehoenders (niet zozeer voor de eitjes, maar ze zien er leuk uit)aangeschaft en ook 2 gewone muisgrijze kippen besteld, waarvan we dus onze eitjes zullen kunnen eten.

groetjes, Martine

zaterdag 19 april 2008 - 16:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon