menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendrum stekken nemen

Ga naar meest recente reactie

Wannus

Tekst aangepast

Wannus

Hallo
Deze Rhododendrum met zeer mooie kleur van bloem is al heel oud . Volgens de eigenaar nog moeilijk te vinden . Ik heb dit kleur trouwens nog niet tegengekomen in tuincentra winkels . Ik mag enkele stekken nemen , maar heb vernomen dat het moeilijk is . Afleggen zou beter zijn , maar daar ik er niet woon zou ik liever proberen met enkel stekken . Iemand ervaring hierbij hoe het kan lukken ?

Struiken & Bomen

vrijdag 26 mei 2023 - 15:49
minouke

Minouke

Is dat geen Rhododendron ponticum?
vrijdag 26 mei 2023 - 16:29
Tuinprins

Tuinprins

Ziet er voor mij uit als 'Roseum Elegans', de meest verkochte rhododendron in NL.

Rhododendrons stekken is niet voor de amateur weggelegd. Ze wortelen eigenlijk alleen goed op warmte en met een mist-installatie. Afleggen is gemakkelijker maar vergt wel geduld, vaak duurt het meer dan een jaar voordat er wortels verschijnen.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 26 mei 2023 - 19:19
Tuinprins

Tuinprins

Zo ziet 'Roseum Elegans' eruit. Bloemkleur kan soms iets afwijken op basis van licht etc.

Struiken & Bomen

vrijdag 26 mei 2023 - 19:27
Roeli

Roeli

probeer het gewoon. Zet bv. 3 stekjes met stekpoeder in stekgrond en een paar gewoon in een vaas met water. Je kan nooit weten. Het kan wel lang duren, maar zolang ze niet doodgaan laten staan wel water geven .
vrijdag 2 juni 2023 - 21:42
WiPe

WiPe

Het is veel makkelijker om de onderste takken af te leggen. Die wortelen vanzelf wanneer die op de grond liggen. Als je die bedekt met wat grond, gaat het nog sneller.
zaterdag 3 juni 2023 - 08:04
Roeli

Roeli

Natuurlijk, Maar zoals Wannus schrijft woont hij niet waar de plant staat, maar mag een paar stekken meenemen.. Dat is dus een kwestie van proberen en hopen dat er ,in elk geval 1 stek is die aanslaat.
zondag 4 juni 2023 - 10:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon