menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 4

Bos, na 10 jaar

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

10 jaar geleden zijn we aan een bos begonnen en toen vroeg ik me af hoe lang het zou duren vooraleer het een bos zou worden. Wij hebben hier en daar open plekjes vrij gehouden om er te kunnen zitten en verder paadjes gemaaid om er te kunnen wandelen.

Struiken & Bomen

zondag 30 mei 2021 - 10:30
minouke
zondag 30 mei 2021 - 10:31
minouke
zondag 30 mei 2021 - 10:31
minouke
zondag 30 mei 2021 - 10:32
minouke
zondag 30 mei 2021 - 10:33
LT

LT

Schitterend
zondag 30 mei 2021 - 10:33
minouke
zondag 30 mei 2021 - 10:34
minouke

Tekst aangepast

Minouke

De vogeltjes hebben de weg al gevonden hopelijk de egeltjes ook al heb ik dit jaar er nog geen gezien.
Ik zou nog een groot deel van de wei ook willen bebossen maar dat zien we nog wel.
zondag 30 mei 2021 - 10:36
baron

Baron

Dag Minouke,
Willem Vermandere zong"laat mie ma lopen langs de stroute, ik heb m'n lief da'k zo geren zie"......
Maar als je dat hebt op warme dagen, is dat een echte rijkdom...
Héél mooi gedaan, rustgevend ook, prachtig
groeten,baron
zondag 30 mei 2021 - 10:55
Dany

Dany

Als je dat kan in je eigen tuin is dat fantastisch
zondag 30 mei 2021 - 12:06
LT
zondag 30 mei 2021 - 13:21
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Een vooruitziende blik. En wat al een grote bomen zijn het geworden. Mooi die open plekken ook. Een geweldige investering!!
zondag 30 mei 2021 - 20:39
sophora

Sophora

Wat een rijkdom. Zoveel groen.
zondag 30 mei 2021 - 20:56
leerling

Leerling

Heel mooi gedaan, Minouke!


Van die schaduwrijke plekjes ga je in hittegolven veel geniet hebben.
En is dat water in de vijfde foto?

'k Zou de open plekken open houden. Zo hou je ook ruimte voor vlinders.en andere insecten die je niet vindt in gesloten bossen. Een deel maai je zo te zien al niet. Je biedt hen dus al extra plaats om hun eitjes af te zetten, te verpoppen of te schuilen.

Als je er een echt bos van wil maken, zou je er ook nog dood hout in moeten krijgen. Kijk maar eens op https://www.ecopedia.be/encyclopedie/dood-hout en https://www.wur.nl/nl/show/Hoeveel-dood-hout-is-optimaal.htm en de links onderaan dat artikel.
zondag 30 mei 2021 - 22:49
kristine 16

Kristine 16

Mooi project Chantal!
zondag 30 mei 2021 - 23:11
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Bedankt allemaal
Leerling, neen dat is geen water maar een open plekje waar de zon op schijnt. Ik heb er wel al aan gedacht op ergens een soort poel te maken.
Ook mijn buurman aan de overkant heeft een groot stuk dat hij laat bebossen. Verder zijn het allemaal fruitplantages (appelen en peren) en weilanden voor paarden of koeien.
Aan dood hout hadden we nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip en heb ik al doorgegeven aan mijn ventje
Want het bos is zijn werk ik mag er alleen in wandelen en ideetjes geven , in de siertuin zijn de rollen eerder omgekeerd Ieder zijne rayon!
maandag 31 mei 2021 - 07:28
Patrikc

Patrikc

Zeer mooi, iets om heel lang van te genieten en hopelijk generaties lang te koesteren.

Een oud Grieks gezegde luidt: in een goede samenleving planten oude mannen bomen in wier schaduw ze nooit zelf zullen zitten.
maandag 31 mei 2021 - 08:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon