menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beuk

Ginkgo

Ginkgo

Dag iedereen,

Ik heb bij een klant van mij een beukenhaag die rare verschijnselen toont.
2 bladeren op de toegevoegde pagina is hoogstwaarschijnlijk spint. Echter heb ik al frequent tegen beukenbladluis en spint gespoten met o.a. Masaï tegen spint en bathroid tegen beukenbladluis. Zowal contact al systemische middelen. Het ene duidelijk afgelijnde blad met aan de buitenkant verdroging weet ik echter niet wat het is. Zou iemand mij kunnen helpen ?

Alvast bedankt !
mvg,
Karel

Struiken & Bomen

woensdag 5 september 2012 - 14:02
Tuinman65

Tuinman65

Dat hebben wij ook voor op verscheidene plaatsen.
Er is weinig of niks tegen te doen. Doet zich vooral voor bij jonge hagen en op droge grond.
Komt volgend jaar wel weer goed.
Om spint te ontdekken moet je een blad met de onderkant naar een wit blad papier houden en tegen tikken. Dan vallen de spinten op dat blad en kan je ze met een vergrootglas zien kruipen. Ze zijn miniscuul klein.

Leo
woensdag 5 september 2012 - 23:30
Ginkgo

Ginkgo

Dag Leo,

Hopelijk komt het inderdaad goed, ik dacht al aan verbranding dus waarschijnlijk zal het dat zijn, beuk is daar wel gevoelig voor..., de beukenhaag staat er inderdaad nog maar een jaar of 3 en op een kleigrond met hoge waterspiegel. Dus dat kan wel eens kloppen aangezien de grond nu zeer droog staat, vooral het natte voorjaar en de latere langdurige droogte zullen hierbij wel een rol spelen. Bedankt voor de tip i.v.m de spint, ze zijn inderdaad niet met het blote oog waarneembaar maar ga deze truc wel eens proberen. Stomme beestjes ! .

thx !

groeten,
Karel

woensdag 5 september 2012 - 23:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon