menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Blue Parfum

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Deze hier is spijtig genoeg niet van mij , maar stond in een voortuin en met dat blauwe rozen toch nog speciaal zijn , een babbeltje geslagen met de bewoners en ja ... ze kende de naam van de roos



[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 5 augustus 2007 - 09:53
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke, dit is echt een hele mooie!!!

Ook die kleur van de lijst erbij, maakt het een en dezelfde gloed!

Groetjes, Jeannette
zondag 5 augustus 2007 - 10:00
annis

Annis

Wau, een blauwe roos dat zie je niet veel zelf heb ik Veilchen Blau maar die is niet zo blauw als deze.
Die komt meer neer op een paarse kleur.
Annis
zondag 5 augustus 2007 - 18:44
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ja, dat vond ik ook; ze had dezelfde kleur als de Campanula lactiflora prichard's variety
Ik ga eens zoeken waar die te koop is
zondag 5 augustus 2007 - 19:24
Nigella

Nigella

ja, dat vond ik ook; ze had dezelfde kleur als de Campanula lactiflora prichard's variety
Ik ga eens zoeken waar die te koop is


amaai zeg dàt blauw, dat moet in 't echt schitterend zijn
zondag 5 augustus 2007 - 22:20
ines

Ines

Oeie ben weer verliefd, mooi zeg! prachtig
dinsdag 7 augustus 2007 - 23:29
minouke

Minouke

ines, en ik vind niet waar ze hem verkopen, ze hadden die op een bloemenmarkt gekocht
woensdag 8 augustus 2007 - 07:24
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Ja watte, da's wel een heel knappe !!!
woensdag 8 augustus 2007 - 08:28
rialle

Rialle

Zo zeg!! Wat een pracht!
En aan de naam te zien moet hij ook nog heerlijk ruiken! Of heb je je neusje er niet ingestoken?

Groetjes Rialle
woensdag 8 augustus 2007 - 10:54
minouke

Tekst aangepast

Minouke

neen , er stond een omheining en ze stonden een beetje te ver voor mijne neus erin te steken (foto met zoemer )maar misschien geuren ze niet zo opvallend , veronderstel ik toch dat ze het anders erbij zeggen van "en ze geurt zo lekker" ik denk dat ik op anderhalve meter stond
maar ik vind maar niet waar ze te koop is deju !

Wij hebben het vooral gehad over de blauwe kleur


IETS gevonden het zou van TANTAU zijn en is een theehybride
woensdag 8 augustus 2007 - 11:00
ines

Ines

Chantal wat of wie is TANTTAU , de kweker?
woensdag 8 augustus 2007 - 21:43
minouke

Tekst aangepast

Minouke

sorry het is Tantau (met 1 t ) ; het is een duitse kweker

Ivo Pauwels (TV) zei eens dat duitse rozen beter aangepast waren voor ons klimaat, dus zal deze een sterke zijn zeker?

Ines, als ik een adres vind waar ze hem hebben zet ik het op het forum , ik heb een mailtje gestuurd naar een kweker in Malmedy of hij die kan hebben .
Dat is een kweker met passie voor rozen in hart en nieren, uren kan hij vertellen over rozen.

Als mijne man daar moet zijn in de omgeving voor zijn werk zet hij mij daar af om me 's avonds weer op te pikken En dan loop ik daar gans de dag rond
donderdag 9 augustus 2007 - 06:53
ines

Ines

Chantal het is inderdaad de moeite...de Duitse kweker heeft heel mooie rozen.
Ik moet mij weer inhouden om niet te bestellen, o ja straks is het mijn verjaardag misschien denkt er hier thuis iemand aan ...wie weet
In de tuin hier staan een paar blauwe maar deze van de topic vind ik ook reuze. Een ganse dag tussen de rozen vertoeven wat fijn zeg!
donderdag 9 augustus 2007 - 12:38
annis

Annis

Chantal ik heb laatst bij ons in het tuincentra( Intratuin) blauwe rozen gezien maar ik weet niet meer de naam. Als ik daar nog deze week kom zal ik even kijken.

Annis
donderdag 9 augustus 2007 - 12:48
minouke

Tekst aangepast

Minouke

in de kwekerij DE BORDER in Delden (NL) hebben ze hem maar van hieruit erg ver, ik zal dus korter bij huis zoeken

Dat is lief van je om eens te willen kijken en op internet gevonden dat ze nog fel geurt
donderdag 9 augustus 2007 - 12:54
annis

Annis

Dat is dan altijd weer meegenomen als een roos mooi van kleur is en dan ook nog heerlijk ruikt.

Annis
donderdag 9 augustus 2007 - 13:02
annis

Annis

Chantal ik heb het telefonisch na gevraagd het is niet de Blue Parfum. Volgens mijn boek Plantenvinder zou hij wel te koop zijn bij de Zeeuwse rozentuin in Kats. Maar of ze de roos er nu hebben zou ik niet weten hij zit wel bij hun in het assortiment.

Annis
donderdag 9 augustus 2007 - 14:01
minouke

Minouke

Annis, je bent een schat, en de zeeuwse rozentuin is niet zo ver en dan nog aan zee.
't is ook daar dat we ze gezien hebben in een voortuin, allé in de omgeving van Yrseke
We gaan in de zomer regelmatig naar daar , minder druk dan de kust bij ons

Als ik ze heb zet ik ze op het forum zelfs sprieterig met 2 bladjes aan

donderdag 9 augustus 2007 - 15:22
minouke

Tekst aangepast

Minouke

iemand uit Rummen heeft ze, en ik mag ze hebben reden: ze bloeien niet goed bij regenweer.... en ik CONTENT
zaterdag 29 december 2007 - 18:06
annis

Annis

Chantal geweldig alvast een nieuwe aanwinst voor je nieuw aan te leggen tuin. Wat regenweer en rozen betreft zijn er veel soorten die dan niet zo goed bloeien een roos houdt echt van de zon en warmte. Maar wie niet.

Chantal ik wens je een hele fijne jaar wisseling en een gelukkig en gezond 2008.
zaterdag 29 december 2007 - 19:30
ines

Ines

Minouke hebt geluk!!!
Hier een paar gekregen voor Kerst maar niet Blue parfume het was Jasmina ...ja t'was dat niet maar ik kon moeilijk zeggen dat ik liever die andere gekregen had ze zien er op de foto ook mooi uit.
Het valt af te wachten
zaterdag 29 december 2007 - 19:42
minouke

Minouke

Jullie ook een fijn en gelukkig jaar hoor ! en ja rozen houden minder van regenweer (ik ook) maar dan kijken we naar die dat er niet omgeven hé en als de zomer minder nat is, krijgen we die andere dan ook bij.
Athena is nog erger, die bloeit alleen als er een hittegolf is maar dan is het feest voor mij en ga ik paar keer per dag gaan kijken naar dat mooi rozeke
zondag 30 december 2007 - 17:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon