menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachypodium bispinosum blad krult

Ga naar meest recente reactie

bartos

Bartos

het blad,,lees alle blaadjes,, krullen als een sigaret op een rolletje. ik kocht de plant zo en wist niet dat dat eigelijk niet zo hoort. ze stond in een tuincenter heel licht in een kas.
ik zocht al heel het internet af maar vind niets over opkrullende bladeren.
zie fotos
aangezien ze in groei is , heb ik ze wel wat water gegeven en wat vloeibare cactusvoeding omdat ik dacht dat ze nog niets van water gekregen zou hebben in het plantencenter.
een dag verder en nog geen verandering.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 februari 2010 - 17:20
ludwig

Ludwig

He Bartos,

Voor mij ziet de plant er goed uit. Wacht maar enkele dagen af of je resultaat hebt met je water geven.

Bij mij staan deze planten in de serre en sinds september 2009 hebben ze geen drupppel water meer gehad. Als in het in Maart enkele dagen na elkaar goed weer is, dan ga ik ze eens nevelen; maar eerder krijgen ze geen water.

Ik vermoed dat je plant door Ariane op de markt werd gebracht. Je vind ook wel wat info op hun site www.arianecactus.be. Waar heb jij deze plant angeschaft?

Verder kan ik je nog zeggen dat je de plant mag insnoeien indien de takken te lang worden.

Groeten,
Ludwig
dinsdag 23 februari 2010 - 19:01
bartos

Bartos

bedankt voor de link,,,
kheb ze van bij eurotuin in merelbeke. waarschinnlijk heeft ze daar nog geen water gekregen ondanks dat ze in een warme verkoopsafdeling stond
ik kocht de enige plant uit een groepje soortgenoten die groei vertoonde. de rest had geen blad en geen verse scheuten. 63 euro, dat zal wel duur zijn, maar tis wel een flinke bietraaf hoor.

er is weinig te vinden over de exacte verzorging. wel dat je ze koel overwintert en gedurende die periode geen of zeer weinig water mag geven.

maar wat als je ze gewoon als kamerplant houd? moet je ze dan ook wegbrengen naar een koele droge plek en een rustperiode geven of hoeft dit niet?
waarschijnlijk wel of je krijgt spichtige groei door het weinige licht in de winter.

kben benieuwd , kvind het een leuke plant, je mag ze al eens vergeten gieten

woensdag 24 februari 2010 - 16:54
ludwig

Ludwig

als de plant in de woonkamer overwintert zou ik af en toe een heel klein beetje water geven ... er is gewoon te weinig licht in de winter om de plant deftig te laten groeien ... eind maart of begin april kan je de takken dan wat wat insnoeien ...

Groet,
Ludwig
woensdag 24 februari 2010 - 19:05
ludwig

Ludwig

als de plant in de woonkamer overwintert zou ik af en toe een heel klein beetje water geven ... er is gewoon te weinig licht in de winter om de plant deftig te laten groeien ... eind maart of begin april kan je de takken dan wat wat insnoeien ...

Groet,
Ludwig
woensdag 24 februari 2010 - 19:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon