menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis montana rubens

Ga naar meest recente reactie

kabouterke

Kabouterke

Ik heb in mijn tuin een pergola staan over het terras,iets van een 16 m2 ,hij is kompleet begroeit met een Clematis Montana Rubens een roze,de pergola is in eik,en hij heeft nu wel wat geweten van de laatste storm.
Nu zou ik graag de pergola vervangen,doch dat zal niet gaan zonder de montana bijna volledig terug te snoeien,en gaat hij dat overleven??want er wordt altijd aangeraden van Montana rubens niet te snoeien daar hij daar heel slecht tegen kan
En als het wel moest gaan,wanneer doe ik dat dan het best????
grtjs,
kabouterke
dinsdag 19 juni 2007 - 00:19
Plantadvies

Plantadvies

Toch is snoeien wel mogelijk. Doe dit na de bloei. Deze is al geweest, dus het kan.
dinsdag 19 juni 2007 - 00:42
minouke

Minouke

heb ik in begin deze maand ook gedaan, want op den duur word het toch te groot en verdrogen de onderste takken, en er zijn toch al weer veel nieuwe stengels die doorgroeien, ik er 4 staan en allemaal doen het goed
dinsdag 19 juni 2007 - 00:49
kabouterke

Kabouterke

En tot hoever kan ik hem terug snoeien,want de onderste meter zijn drie stammen,waardat zo te zien geen groeiknoppen opstaan.Dus ik denk dat hij vandaar niet weer zal uitlopen
Dus ik zal hem maar best aanaarden zeker zodat hij vanuit de grond terug begint of wat??
grtjs
dinsdag 19 juni 2007 - 01:14
minouke

Minouke

ik zou niet aan zijn stam komen maar daar waar hij overgaat in stengels snoeien en misschien zelfs een paar stengels houden, als je me begrijpt

groetjes
dinsdag 19 juni 2007 - 02:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon