menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gerarium vermeerderen Pelargonium

Ga naar meest recente reactie

martine001

Tekst aangepast

Martine001

hoi iedereen ik heb een vraagje , ben al een tijdje bezig om mijn eenjarige gerariums te vermeerderen maar het lukt mij niet wie kan mij helpen met hoe ik het juist moet doen ,
alvast thx martine001
zaterdag 9 juni 2007 - 03:30
Spuddy

Spuddy

Heb je het over de vaste soorten of de eenjarigen?
zaterdag 9 juni 2007 - 03:56
minouke

Tekst aangepast

Minouke

vermeerderen doe je in aug door de toppen te nemen en in aarde te steken met nog 2à3 bladjes aan , ik weet het helemaal niet exact hoe deze methode werkt , maar ik doe het volgende en dat lukt me toch al voor het derde jaar met dezelfde planten :

ik knip gewoon alles af tot ik nog enkele bladjes overhoud ; vorstvrij bewaren in een beetje licht, in de winter 2 à 3 keer beetje water geven en in de lente als er weer wat groei inkomt meer begieten dan als het weer goed is stilletjes aan buiten zetten ,'savonds weer binnen, de opgeschoten groen afknippen verplanten in nieuwe aarde planten en terug watergeven en buiten zetten als er geen nachtvorst meer is

zaterdag 9 juni 2007 - 03:57
Esem

Esem

Ja stekken kan je augustus.
maar dek je stekken niet af met een plastick zak of glasplaat maar laat ze zonder één enkele vorm van afdekken zo staan.
Let er wel op dat ze niet uitdrogen.
Stekken van Pelargonuim hebben de neiging om vlug te rotten als je ze afdekt.
Na enkele weken zie je al nieuwe groei.
Vorstvrij overwinteren rond de 8 à 10 ° C
gr Esem,
zaterdag 9 juni 2007 - 08:41
Tine

Tine

Je kunt van de éénjarigen ook goed het zaad gebruiken. Ik heb dit jaar al mijn geraniums gezaaid, deels met gekocht zaad en deels met zelfgeoogst zaad. Ze groeien even goed.

Tine.
zaterdag 9 juni 2007 - 17:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon