menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer dood ??????

Danny Smeets

Tekst aangepast

Danny Smeets

Onze acer staat nu zo een 16 jaar en afgelopen jaar moeten snoeien omdat hij niet meer in de tuin past !
Aan een kant komen er wel nog een paar bladeren aan maar rest lijkt dood hout te zijn
Wat te doen ? Is de boom nog te redden ??
Graag advies

Bloemen & Planten

zaterdag 8 juni 2024 - 12:24
Tuinprins

Tuinprins

Het snoeien lijkt mij niet de oorzaak. Deze bolesdoorn (Acer platanoides 'Globosum') kan tegen stevige snoei (mits niet uitgevoerd in de late winter en het vroege voorjaar i.v.m. bloeden).

Wat het dan wel is blijft gissen. Misschien heeft de boom afgelopen winter en voorjaar lange tijd te nat gestaan.

Je kunt met je nagel voorzichtig een klein stukje bast afkrabben van enkele takken waaraan geen blad zit. Ziet het onder die bast nog groen dan zit er nog leven in de plant, is het bruin dan is de tak dood.

Ik zou de boom voorlopig nog laten staan en kijken wat gebeurt.


Gegroet, de tuinprins
zondag 9 juni 2024 - 10:59
Danny Smeets

Danny Smeets

Dank voor reactie, de takken zijn inderdaad “dood” geen groen leven meer, kun je deze boom zodanig tot de knot afzagen en hopen op nieuwe uitlopers, denk dat uit de dode takken weinig nieuwe groei komt.
zondag 9 juni 2024 - 17:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).