menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veronica kleine erica

Ga naar meest recente reactie

Joukje Smeding

Joukje Smeding

Deze plant is lager dan mijn soorten. Heeft iemand die nu in bloei. Er is een verkoper die het heeft over kleine erica en maar 80 cm hoog. Denk dat dit meer een verkooppraatje is. Zag hem staan bij John Lord die hem even vluchtig aanwees. Mooie rode stelen ook. Bij voorbaat dank.
donderdag 21 juli 2022 - 12:01
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Is geen Veronica maar Veronicastrum. Volledige naam: Veronicastrum virginicum 'Kleine Erika'.

Kan er weinig over vinden bijv. wie deze plant heeft geselecteerd etc. Vind ik altijd een beetje 'verdacht'. Het zou een selectie zijn uit Veronicastrum virginicum 'Erika'. Als je 'Erika' vervangt door 'Erica' (dus met een c) krijg je ook enkele hits.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 21 juli 2022 - 12:43
rosetteb

Rosetteb

Joulke, ik heb wel een Veronicastrum virginicum 'Kleine Erica'. En dat is een lagere soort.
donderdag 21 juli 2022 - 12:46
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Mooi Rosetteb. Ik liet bewust de toevoegingen weg, omdat ik twijfelde of dit wel zou kloppen. Heb jij er een foto van. En hoe hoog is hij in je tuin. Ik ben reuze benieuwd. Maak inderdaad de fout van Veronica en Veronicastrum tuinprins.
donderdag 21 juli 2022 - 14:32
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ik zag naar John Lord op you tube. How and why to do the Chelsea chop. Een druk baasje en pas later zag ik die erica plant staan. Ga het nog even rustig weer bekijken.
donderdag 21 juli 2022 - 14:38
rosetteb

Rosetteb

Veronicastrum virg. Kleine Erica. Begint nog maar pas te bloeien.

Bloemen & Planten

donderdag 21 juli 2022 - 18:07
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Bedankt voor de foto. En iets latere bloei is best fijn. Ik ga mijn veronicastrums aan het eind van dit jaar flink reduceren. En er iets lagers voor terugzetten. Deze past mooi bij monarda en grassen.
donderdag 21 juli 2022 - 22:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon