Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Deze plant is lager dan mijn soorten. Heeft iemand die nu in bloei. Er is een verkoper die het heeft over kleine erica en maar 80 cm hoog. Denk dat dit meer een verkooppraatje is. Zag hem staan bij John Lord die hem even vluchtig aanwees. Mooie rode stelen ook. Bij voorbaat dank.
Is geen Veronica maar Veronicastrum. Volledige naam: Veronicastrum virginicum 'Kleine Erika'.
Kan er weinig over vinden bijv. wie deze plant heeft geselecteerd etc. Vind ik altijd een beetje 'verdacht'. Het zou een selectie zijn uit Veronicastrum virginicum 'Erika'. Als je 'Erika' vervangt door 'Erica' (dus met een c) krijg je ook enkele hits.
Mooi Rosetteb. Ik liet bewust de toevoegingen weg, omdat ik twijfelde of dit wel zou kloppen. Heb jij er een foto van. En hoe hoog is hij in je tuin. Ik ben reuze benieuwd. Maak inderdaad de fout van Veronica en Veronicastrum tuinprins.
Ik zag naar John Lord op you tube. How and why to do the Chelsea chop. Een druk baasje en pas later zag ik die erica plant staan. Ga het nog even rustig weer bekijken.
Bedankt voor de foto. En iets latere bloei is best fijn. Ik ga mijn veronicastrums aan het eind van dit jaar flink reduceren. En er iets lagers voor terugzetten. Deze past mooi bij monarda en grassen.