menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat moet ik doen

cherie3112

Cherie3112

Onlangs heb ik een aantal bloeiende planten aangeschaft, zoals op bijgevoegde foto te zien.
Mijn vraag: wat moet ik doen nu het kouder en winter wordt? Kan ik de planten gewoon laten staan en komen ze dan in het voorjaar weer op? Of moet ik ze afdekken met folie.
Graag een reactie.

Bloemen & Planten

zondag 25 oktober 2020 - 13:31
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Vaste planten, heesters en bomen die in pot zijn gekweekt mogen heel het jaar door geplant worden behalve als de grond bevroren is.
Heesters en bomen met blote wortel mogen nu ook geplant worden.
zondag 25 oktober 2020 - 13:52
Tuinprins

Tuinprins

Staan die planten nu nog in pot?


Tithonia rotundifolia = bij ons eenjarig, volgend jaar zelf zaaien of nieuwe plant aanschaffen.

Kniphofia 'Mango Popsicle' = kan matig tot slecht tegen veel vocht in de winter, dit soort ver doorgekweekte vuurpijlen is minder geschikt voor het Nederlandse klimaat waar de winters nat kunnen zijn.

Passiflora caerulea = als het van de winter matig tot streng gaat vriezen dan de plant afdekken.

Nerium oleander = in de Lage Landen een kuipplant, kan een zachte winter in de volle grond overleven.

Eucalyptus gunnii = als dit de 'gewone' gunni is dan de eerste paar jaar bij matige tot strenge vorst afdekken. Als de plant hiervoor te groot is/wordt dan 1 meter rond de stam afdekken met een laag blad.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 27 oktober 2020 - 07:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon