menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijvriendelijke bloem

Ga naar meest recente reactie

bimabi

Bimabi

Weet iemand een potplant die mooi bloeit en bijen aantrekt ipv de jaarlijkse geraniums die in de bloempotten aan mijn tuinhuis hangen ?
donderdag 30 maart 2017 - 17:36
sugar

Sugar

Je zou er een vaste plant kunnen inzetten. Ik denk dan aan een échte Geranium. Die blijft jaren leven in die potten.
Indien er voldoende zon is kan je er ook rozemarijn in planten, of Gaura (maar die laatste vriest in een pot buiten wel dood)
donderdag 30 maart 2017 - 21:18
Tuinprins

Tuinprins

Laagblijvende Cosmos bipinnatus soorten (bijv. Cosmos 'Sonata White'). Cosmos / Cosmea trekt ook vlinders aan.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 30 maart 2017 - 21:56
Merlin

Merlin

Waarom eens geen oregano, of bieslook? Bloeit niet onaardig, de bijen vinden het geweldig en je hebt er nog wat aan ook...
donderdag 30 maart 2017 - 23:15
Dunya

Dunya

Ik heb een massa bieslook maar dan wel in de borders. Het is een plezier voor de bijen als ze bloeien en je kunt het nog gebruiken in de keuken ook.
vrijdag 31 maart 2017 - 08:38
bimabi

Bimabi

Dank u , bieslook top idee
vrijdag 19 mei 2017 - 10:52
Polplastron

Polplastron

Lavandula stoechas en haar variëteiten zijn heel geschikt om bijen en hommels aan te trekken; er staan hier drie plantjes op de vensterbank en het is fantastisch om te zien wat daar allemaal op af komt.

Bedenk echter wel dat heel wat potplanten behandeld zijn met gif dat naar het schijnt ook doorwerkt in de bloemen. In dat opzicht zou je dus eigenlijk beter zelf zaaien en opkweken of kiezen voor vaste planten die je het eerste jaar niet laat bloeien. (Ik hou me hier zelf echter ook niet mee bezig hoor, 't is maar een bedenking)

Grts,
Pol
zaterdag 20 mei 2017 - 09:50
sugar

Sugar

Bieslook bloeit wel niet zo lang. Je wilt in die pot iets dat zo lang mogelijk bloeit.
zaterdag 20 mei 2017 - 10:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon