menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Medinilla verliest alle een blad

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Goeden dag allemaal,

Deze plant is al dikwijls hier op het forum besproken geweest,het is hier bij ons ook al de derde of vierde plant,deze nu is twee jaar in ons bezit,hij groeide er kwamen bladeren bij,er kwamen bloemen die er bleven aan staan tot het einde,vroeger heb ik hier al eens de vraag gesteld telkens er een nieuw blad bij komt wel dat blad is nooit volledig van heel klein al ziet men aan de top van het klein blad,het mist een stukje aan de punt van het blad en zo groeit het verder,hij wordt om de twee dagen bestoven met regen water,krijgt weinig water,hij staat helder in het licht van zodra de zon op komt wordt er een gordijn van twee op drie dicht getrokken aan die zelfde grote venster staan ook haar orchideeën en die doen het prima.
Het is raar hij krijg weinig mest en water staat in een grotere pot al dik twee jaar en nu begint het weer iedere dag een blad,en één tak is de top slap geworden,ik weet het niet want wij hebben ook veel andere planten dat zullen jullie hier op het forum al wel gemerkt hebben,hij staat ook altijd op de zelfde plaats,ofwel is hij allergies aan ons of aan onze honden(grapje)mijn vrouw heeft gezegd als deze nu nog het loodje legt komt er geen meer
Het is allemaal veel uitleg voor die stomme plant
mocht iemand hier uitleg voor hebben hoor ik het graag

groetjes Richard

zondag 3 augustus 2014 - 08:27
hanninkj

Hanninkj

Kijk op mijn site daar staat een beschrijving over deze plant. Deze wordt door zeer veel mensen bekeken en krijg positieve antwoorden.

Ton
zondag 3 augustus 2014 - 12:12
zourky

Zourky

Bedankt Ton voor uw antwoord we weten echt niet wat er zou mis zijn,ik heb tegen mijn vrouw al gezegd geef wat meer water, misschien kreeg hij te weinig.
Uw site die heb ik van vroeger al opgeslagen en het is er goed uitgelegd en begrijpbaar voor iedereen.
Aan één tak is de top echt slap geworden deze morgen zag ik dat de blaadjes er verfrommeld aan stonden nu hangt het takje van een zes cm af,ik ga het er af knippen.
groetjes richard
zondag 3 augustus 2014 - 12:47
hanninkj

Hanninkj

Een medinilla kan erg goed tegen even te weinig water maar teveel kan problemen geven. Een lage vochtigheidsgraad is ook niet optimaal voor deze plant.
Bij jou duidt het meer op een verrottingsverschijnsel.

Ton
zondag 3 augustus 2014 - 18:43
zourky

Zourky

Een verrottingsverschijnsel dat denk ik niet het is mijn vrouw die hem verzorgt en zij is eerder gierig met water, de grond voelt zeker niet nat gisteren heb ik haar aangeraden om wat meer te geven,we zullen zien.

Groetjes Richard
maandag 4 augustus 2014 - 06:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon