menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenrozen

Ga naar meest recente reactie

marietta

Marietta

Hallo

eindelijk na meer dan 10 jaar geduld bloeit eindelijk die ene pioenroos.Ik heb 4 planten staan en ik heb er 3 reeds van zien bloeien,en nu eindelijk die ene ook.Ik hoef jullie niet te zeggen hoe blij ik ben h
dinsdag 25 juni 2013 - 21:24
Marei

Marei

Maar men moet wel over een zeer grote dosis geduld beschikken en niet al te oud zijn; dat je blij bent kan ik wel begrijpen, hoor en ik bewonder je geduld.
dinsdag 25 juni 2013 - 22:01
Jeannette1

Jeannette1

Hai Marietta,

Een iedere die iets met een tuin, planten of bloemen wil heeft nu eenmaal erg veel geduld nodig!
Maar.... zoals je gezien hebt, loont het altijd de moeite.
Zelf ben ik een vervent Pioenrozen liefhebster, wij hebben er dan ook al zeker 40 jaar van in de tuin staan!
Helaas is het niet elk jaar volop, maar geduld is inderdaad een schone zaak,
Ik wens je dan ook erg veel genoegen met je Pioenrozen en plaats eens een foto!

Groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 25 juni 2013 - 22:03
marietta

Marietta

Oei die foto valt wel wat groot uit sorry,ik zal morgen proberen om eerst de foto te verkleinen en dan terug te plaatsen.

dinsdag 25 juni 2013 - 23:14
marleen1959

Marleen1959

10 jaar is wel echt heel lang hier na 3 jaar 1 pioen roos en vond dat al lang
vrijdag 28 juni 2013 - 18:52
Tuinprins

Tuinprins

Als die pioenroos pas na 10 jaar bloeit heb je hem te diep geplant. Als je hem te diep plant gaat er zich eerst een kroon van nieuwe neuzen vormen bovenop de oude kroon en dit kan tamelijk lang duren.

Als je pioenen plant mogen de neuzen maar net onder te grond zitten. Zorg ook voor een goed plantgat verrijkt met compost en goed verteerde koemest (of koemestkorrels). Ieder jaar wat kalk of gesteentemeel wordt ook op prijs gesteld.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 28 juni 2013 - 20:34
marietta

Marietta


Heel erg bedankt voor de tips,dat van die kalk wist ik niet.

vrijdag 28 juni 2013 - 20:48
vloeiende

Vloeiende

Volledig eens met tuinprins, maar, alleen die kalk gebruiken als je op een zure bodem zit (meten is weten) en die kalk pas strooien in het najaar als hij nodig is, zeker niet nu.
zaterdag 29 juni 2013 - 06:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon