menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke bloem nu planten

Ga naar meest recente reactie

Feniks

Feniks

Welk bloemetje kan ik nu nog in de tuin planten om wat kleur te hebben?
Mijn vlinderstruik heeft nog wat bloem en mijn cosmea's staan ook nog met bloemen, maar ik zou nog graag wat méér kleur hebben....het mag eenjarig zijn.
woensdag 5 oktober 2011 - 10:20
Pieter2

Pieter2

Herfstkrokus, hemelsleutel, aardpeer, hortensia, gamander, rozen, ...
woensdag 5 oktober 2011 - 12:16
Pieter2

Pieter2

Ik zou zelfs kunnen zeggen lavendel. Maar ik vermoed niet dat die bij iedereen zo lang blijft bloeien: van juni tot midden oktober. Vraag me niet hoe dat dat komt. Het is wel nog jonge lavendel (2jaar oud)
woensdag 5 oktober 2011 - 12:37
Hippifan

Hippifan

Colchicum 'the giant', dahlia, cyclamen, sternbergia, leucojum autumnale.

En bij mij zelfs een paar primula's.
woensdag 5 oktober 2011 - 18:04
printemps

Printemps

'The giant' valt gemakkelijk om, beter autumnale nemen
Sternbergia is volgens mij een moeilijke (nog nooit terug gezien)
Leucojum ben ik ergens kwijt geraakt in de tuin

Bij mij bloeien de Fuchsia's nog volop


Viooltjes ?
woensdag 5 oktober 2011 - 18:11
biemar

Biemar

Ik heb momenteel nog zeer veel bloem in mijn tuin:

dahlia, begonia's, lavendel (hidcote), fairy roosjes, daglelie (geel), afrikaantjes, hosta's, Zonnehoedjes, herfstannemoontjes, japanse annemonen, zelfs nog wat anjerkes.
Hiervan kreeg ik eens een beetje zaad. ik zaaide deze dit voorjaar en kreeg 4 plantjes. Deze hebben de hele zomer rijkelijk gebloeid en bloeien nu nog.

Er staan ook nog enkele bloemen in bloei waarvan ik de naam niet ken.

Ik geniet elke morgen bij het zien van deze kleurrijke tuin. Maar moet stilaan gaan opruimen want ik wil nog bloembollen zetten om ook in het voorjaar rijkelijk te genieten van deze mooie kleurrijke tuin.

Groetjes
woensdag 5 oktober 2011 - 19:08
sugar

Sugar

Salvia uliginosa (mooie lange blauwe aren, bloeit tot aan de vorst) en Verbena bonariensis (paars)
Echinacea purpurea of één van zijn cultivars
Zoals reeds eerder gezegd, een hersftaster (var Little Carlow vind ik een hele mooie) en vergeet ook Sedum spectabile niet

En het beste is dat alle planten in dit lijstje zijn ook nog eens goede insectenplanten (vlinders, bijen,...)
woensdag 5 oktober 2011 - 19:38
renate67

Renate67

Er bloeien hier ook nog best veel bloemen, maar het aantal planten dat je nu nog kan planten voor meer bloemen is tich aanmerkelijk beperkter
(afrikaantjes en goudsbloemen bloeien nog volop maar die kan je nu niet planten waar zou je ze vandaan moeten halen??)
Ik denk nu planten mn : winterviolen, herfstaster, tuincyclamen, (bol)chrysant, en skimia
Renate
donderdag 6 oktober 2011 - 00:01
Feniks

Feniks

Ik heb nog wat viooltjes en herfstgentiaan geplant
Bedankt voor de info! Ik ga nog wat gentiaantjes bijkopen en in een pot zetten denk ik, ze zijn zo mooi!
donderdag 6 oktober 2011 - 09:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon