menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heet deze plant

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Welkw plant is dit?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
zaterdag 14 mei 2011 - 20:48
LauraK

LauraK

Volgens mij is het de Tradescantia (eendagsbloem).

Groeten van Laura.
zaterdag 14 mei 2011 - 21:15
espaki

Espaki

Ja, een Tradescantia. Ik heb 'm hier in het wit en in het blauw. Woekert wel, maar nieuwe planten zijn gemakkelijk weer te verwijderen.

zaterdag 14 mei 2011 - 22:56
renate67

Renate67

ik heb al jaren 1 vrij kleine pol woekert hier absoluut niet.
Renate
zaterdag 14 mei 2011 - 23:32
Matabish

Matabish

Woekeren? Die vormen pollen die je kan scheuren om ze te vermeerderen, maar die hou je toch makkelijk onder controle.
zondag 15 mei 2011 - 00:49
molleke32

Molleke32

hier woekert dat gelijk gek, echt waar amai.Maar je krijgt ze wel makkelijk uitgetrokken..
zondag 15 mei 2011 - 08:21
Cindyke24

Cindyke24

Ik heb hier drie soorten staan en ze worden wel heel breed maar zijn heel gemakkelijk te delen! Maar echt woekeren doet da hier niet, er komen geen nieuwe plantjes bij, hij wordt alleen groot! Maar ik vind dat niet erg, want het is een gemakkelijke en mooie plant en heb al veel mensen gelukkig gemaakt met een stukje ervan
zondag 15 mei 2011 - 08:57
rialle

Rialle

Dank jullie dames voor de antwoorden. Hij staat hier al een jaar of 3, maar van woekeren nooit iets gemerkt. Ik vind het een erg mooie plant en wist niet dat hij in verschillende kleuren was.
Ik merk in jullie reacties dat hij bij de een wel woekert en bij de ander niet....zou het aan de grondsoort kunnen liggen? Ik heb hier zware kleigrond.....

Groetjes Rialle
zondag 15 mei 2011 - 09:59
renate67

Renate67

Ik heb rivierklei.
Renate
zondag 15 mei 2011 - 10:27
molleke32

Molleke32

zandgrond

zondag 15 mei 2011 - 10:44
espaki

Espaki

hier klei met leem. Rondom de pol komt het jaar er op overal kleine planten op. Nu knip ik 'm na de bloei met de snoeischaar bij de grond af en gooi dan de zaaddozen met bladgroen weg.

Hierbij een foto van de witte.

Bloemen & Planten

zondag 15 mei 2011 - 11:55
rialle

Rialle

Oh die witte is ook erg mooi Espaki. En die blauwe.....is die licht- of donkerblauw?

Als ze toch zo makkelijk te scheuren zijn of als je kleine plantjes hebt......zou ik van allebei een stukje mogen hebben want ik vind ze wel heel mooi. Bij mij krijgen ze weinig zon (westkant) en doen het prima en ik zoek nog wat moois voor schaduwplekken (avondzon).

Groetjes Rialle
zondag 15 mei 2011 - 12:11
Mandy

Mandy

Komt overal op, heb zandgrond hier, heb er dit voorjaar wel een stuk of 40 uitgetrokken en uitgeschept........
zondag 15 mei 2011 - 12:25
Matabish

Matabish

Ik had ze in diep hemelsblauw en wit.
Een jaar later had ik blauw/wit gevlekte!

Hier heb ik zandgrond maar ze staan in een soort pot... een binnenstebuiten gekeerde autoband, gevuld met potgrond, die als perkje dienst doet.
zondag 15 mei 2011 - 16:24
espaki

Espaki

Ik heb net even gekeken en het lijkt wel of het 2 kleuren blauw zijn die ik heb (ik heb meerdere planten door de hele tuin staan). Je weet het hé: kwestie van aanwijzen en wij scheppen wel .

Bloemen & Planten

zondag 15 mei 2011 - 17:43
espaki
zondag 15 mei 2011 - 17:44
Cindyke24

Cindyke24

Hier zandgrond en woekert niet, zal vandaag foto's maken van mijn kleurtjes!!
maandag 16 mei 2011 - 09:37
LauraK

LauraK

Het fuchsiaroze exemplaar dat ik heb, heb ik een keer uitgestoken midden op een
klinkerweggetje! Vond het zooooooooo zielig voor dat plantje, maar nog veel
zieliger voor mezelf dat ik die plant nog niet had, hahaha!

Groeten van Laura.
maandag 16 mei 2011 - 10:16
Cindyke24

Cindyke24

Ik heb dezelfde paarse en witte van hierboven, maar deze vind ik ook heel mooi. Nieuw van dit jaar:

Bloemen & Planten

maandag 16 mei 2011 - 13:22
Kiptaro

Kiptaro

Zo dit forum is op elke mogelijke manier nuttig, ik zat echt al tijden met de vraag hoe deze plant heette, haha.

Ik vind het echt een mooie plant, maar de foto hier boven is wel het toppunt, prachtig.
maandag 16 mei 2011 - 19:43
Cindyke24

Cindyke24

Dank je wel
dinsdag 17 mei 2011 - 07:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon