menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Easyplant

Ga naar meest recente reactie

condor86

Condor86

Hoi allemaal,

Ik kreeg een boekje van easyplant en daar staan een heleboel mooie bloemtjes in waar mijn hart snelller van ging kloppen .
Nu wil ik daar wel wat gaan bestellen, maar vroeg me af of de plantjes echt zo mooi zijn als op de foto`s en ook zo goed groeien als dat ze zeggen.
Dus ik vroeg me af of iemand ervaring met easyplant heeft en wat jullie rvan vinden.

Gr. Evelyn
zondag 23 januari 2011 - 09:57
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik ben er ook tevreden over. Het zijn gezonde plantjes die je krijgt.

Over de kleur: op de voorzijde van hun boekje staat een blauwe fuchsia. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat die kleur werkelijk zo zal zijn.
zondag 23 januari 2011 - 12:20
Mandy

Mandy

Ik heb het boekje gezien bij vrienden en ik dacht meteen dat ik dat niet zou willen bestellen. Bij mij vlakbij zit een hele grote kwekerij, niet zo'n moderne winkel als p..lk...n lommel of zo, nee, een ouderwetse kweker en die heeft in het voorjaar en in de zomer zoveel en zulke mooie planten voor heel weinig geld......( in de winter trouwens ook-- mooie volle kerstbomen van 2 meter voor ! 10,- !!! bv)
Je moet even iets langer geduld hebben voor je ze in huis hebt, maar de planten zijn groter en steviger, dus volgens mij een veel betere kans op een grote, volle en gezonde plant.....
zondag 23 januari 2011 - 16:26
Mandy

Mandy

Off-topic- even verder, sorry.....
Intratuin is net zo'n winkel als Pel..m...a lommel, veel te veel rommel en wat plantjes die zo algemeen zijn zijn.... niet leuk meer, ook al niet als je de prijzen ziet.. de grootste attractie is volgens mij die hele grote friteskraam die buiten staat

Maar zo'n grote kwekerij met wat oude mannetjes, die hard voor de planten hebben en ook mee willen denken als het nodig is, dat is pas leuk.....

zondag 23 januari 2011 - 16:53
Mandy

Mandy

Maar het is moeilijk als je zo'n boekje in de bus krijgt en je ziet al die mooie plantjes.........dan wil je ze hebben en liefst meteen.....
zondag 23 januari 2011 - 16:55
Mandy

Mandy

Die kwekerij bij mij heeft nieteens een website.... haha
zondag 23 januari 2011 - 17:39
Jonna

Jonna

Ieder jaar zaai ik zo'n 300 soorten plantjes (1-jarigen, 2-jarigen, vaste planten, paprika's, pepers, tomaten, bomen en struiken) De meesten zijn niet verkrijgbaar bij de reguliere tuincentra.
Buiten de 1-jarigen is alles heel goed winterhard. Ik woon in het koudste stukje van Belgie, waar 20 graden vorst niet ongewoon is.
Ik verkoop weliswaar geen jonge plantjes, maar wel zaailingen. Vaak komen er meer op dan ik zelf kan gebruiken en het restant verkoop ik dan. Ik kan vooraf niet zeggen van welke planten ik voldoende zaailingen heb, dus heb ik een lijst van geinteresseerden aangelegd, die van mij een mailtje krijgen als ik weer het e.e.a. heb.
Deze zaailingen zijn bedoeld voor mensen die weten hoe je een zaailing moet verspenen, voor beginners kan het kopen van zaailingen een risico zijn. Ik verstuur ook alleen maar op maandag, dinsdag en woensdag om te voorkomen dat de post het weekend ergens blijft liggen.
De kosten zijn (excl. verzendkosten) € 3,00 per soort. Het aantal zaailingen per soort varieert, maar wordt in de mail aangegeven.

Kijk maar eens op mijn website om te zien wat voor een soort planten ik nu heb. Buiten enkele 1-en 2-jarigen, zullen de zaailingen weer nieuwe planten betreffen of zaailingen die in mijn tuin zijn opgekomen.

http://www.seedsite.eu

Geinteresseerden kunnen mij een mailtje sturen, zodat zij bericht krijgen wanneer er nieuwe zaailingen zijn. De eerste zaailingen komen in februari, de piek ligt in de maanden maart, april en mei, maar ook in juni, juli en augustus heb ik regelmatig zaailingen.
[email protected]

Jonna
zondag 23 januari 2011 - 18:08
Mandy

Mandy

Lieke, was de kraam vandaan niet open dan??????
zondag 23 januari 2011 - 18:58
Rita1960

Rita1960

ik koop niets meer bij Easy plants.

te klein te duur en te veel werk.


en die blauwe fuschsia... even googelen en je weet dat die niet bestaat!
( en wordt vemoedelijk ook nog onder een verkeerde naam opgevoerd)

grt'n,

Rita
zondag 23 januari 2011 - 20:34
Rita1960

Rita1960

Jo, en mijn vaste eenjarige leverancier.. komt uit de buurt en die kan van mij wel 200 euro krijgen per jaar ( en dat kost het dan ook..) goede/ sterke planten in een potmaat van minimaal 12 cm... en dat voor 1 euro /plant oplopend tot 1,25 euro voor de wat grotere planten...
en ik kan ieder plant zelf uitzoeken .. weet wel waar je op letten moet...
zien is kopen.. maar wel in het echie...
en voor mooie blauwe bloemen.. korenbloem



zondag 23 januari 2011 - 21:00
moetje1951

Moetje1951

als ik me goed herinner is hier verleden jaar iemand serieus teleurgesteld geweest in de beloofde gele pelargoniums?????????
maandag 24 januari 2011 - 11:29
Ed50

Ed50

@Mandy,

kun je een tipje van de sluier lichten over de kwekerij waar jij altijd planten gaat halen. Reclame is wel niet toegestaan geloof ik hé maar kan je een beginletter van de kwekerij en iets van de straat waar het is bekendmaken want ik zou er ook wel eens gaan kijken. Hou ook wel van die ouderwetse kwekerijen.

Groetjes,
Eddy

maandag 24 januari 2011 - 19:15
Mandy

Mandy

Als het regent of als het geregend heeft.... vergeet dan niet de laarzen aan te doen/ mee te nemen!!!
Het is geen modelkwekerij.... dus het is soms een beetje vuil
Uit een oude tekst van 2009: leuke kwekerij, goede kwaliteit, veel van eigen kweek.....

Tielens, Boelehof 3, Neerpelt 011.64.00.52 ( op de weg van Hamont naar Neerpelt, net voor de brug over het kanaal)
maandag 24 januari 2011 - 19:49
Mandy

Mandy

Vanaf maart- april is het daar heerlijk....... lekker rondscharrelen buiten, het is groot.... je bent er een hele tijd onderweg.......en je vind er hele leuke plantjes.........
maandag 24 januari 2011 - 20:04
Mandy

Mandy

Nee, ik ben sterk...ahum ahum.....
zodat ik er niet langshoef......
Ik rij er met een grote boog omheen...... Als ik naar de winkel ga, neem ik een brug eerder.......

want je ziet er altijd wel wat.... of wat..... je ziet er altijd heeel erg veel..... en ik heb nix dit jaar, dus ik moet er niet heengaan.....
maandag 24 januari 2011 - 20:28
Mandy

Mandy

Pootaardappeltjes krijg ik voor mijn verjaardag....... haha mooi kado

Mocht ze wel al bestellen..... geld komt eraan.......
maandag 24 januari 2011 - 20:29
Mandy

Mandy

Klopt als een bus

Wat een mazzel en wat een goede buren en vrienden heb ik toch
maandag 24 januari 2011 - 21:50
Mandy

Mandy

Het gaat tenslotte om " de gezelligheid" niet om het krijgen.....

Maar de gasten krijgen wel allemaal wat lekkers hoor.... Ik heb nog genoeg in de kasten en in de vriezer waar ik lekkere hapjes van kan maken.....

Hele dunne boterhammetjes ( zelf gebakken) envan de kip: ei met maggi,peper etc erop.....
Zoute stengels die ik zelf bak...

Koekjes zelf gebakken
cake zelf gebakken
pastahapje warm met zelfgemaakte saus van verse tomaatjes
vleesrolletjes zelf gebakken
etc etc....
dinsdag 25 januari 2011 - 12:36
Mandy

Mandy

Dat is allemaal off-topic.... Sorry

We hadden over hele kleine plantjes
dinsdag 25 januari 2011 - 12:37
Mandy

Mandy

Ik ben op "Koninginnedag" jarig, maar iedereen komt vrijdag, zaterdag en zondag........ leuk hoor
dinsdag 25 januari 2011 - 19:46
Mandy

Mandy

Gaaaaaaan we weer ........ off-topic:

Terug naar de kleine plugjes.......
dinsdag 25 januari 2011 - 19:47
Rita1960

Rita1960

mandy, 31 01 2011??
dinsdag 25 januari 2011 - 20:40
Mandy
dinsdag 25 januari 2011 - 20:48
Mandy

Mandy

En wat voor " kleur" hadden de paarse geraniums?????

Hoe PAARS waren ze?????
woensdag 26 januari 2011 - 09:46
condor86

Condor86

bedankt allemaal voor de tips, denk dat ik er maar niet ga bestellen en voor het eerst ga zaaien en als dat mislukt plantje in het tuincentrum kopen

Sorry voor de late reactie trouwens maar kreeg geen mail in mijnmailbox en dacht wat raar dat niemand reageert blijken er al heel veel raqcties
zaterdag 5 februari 2011 - 21:27
eileenposthuma

Eileenposthuma

weet iemand ook een kwekerij in de provincie groningen?

hebben nl nog een hoop planten nodig voor de nieuwe tuin

gr
dinsdag 8 februari 2011 - 11:27
eileenposthuma

Eileenposthuma

dank je wel, zal binnenkort eens gaan kijken
de mannen zijn nu bij ons de erfafscheiding aan het neer zetten, dus volgende week de rest van de tuin indelen
zal binnen kort eens foto´s plaatsen

gr
dinsdag 15 februari 2011 - 10:59
Rita1960

Rita1960

dus gewoon maar een tweede keer heen hé Marianne..
en dan met manlief én de aanhanger..
dinsdag 15 februari 2011 - 18:58
Mandy

Mandy

Met zijn drieeen plantjes kopen en met 2 auto's...... het moet niet gekker worden ........ als de banken naar beneden zijn gaat er best wel een hoop in.......

maar inderdaad met een aanhanger............ ..........

.........
dinsdag 15 februari 2011 - 19:28
Mandy

Mandy

GEWELDIG.........

dinsdag 15 februari 2011 - 20:00
Rita1960

Rita1960

ja ja,,,,
dinsdag 15 februari 2011 - 21:12
Gehenna

Gehenna

Een aanhangwagen! Dat hebben we nog niet
We hebben een koffer en daar zet ik niet graag plantjes in en de achterbank staat snel vol.
dinsdag 15 februari 2011 - 21:42
Mandy

Mandy

Daar heb ik nog nooit aan gedacht: met de aanhanger naar het tuincentrum/ de kwekerij..........

Ik heb meteen al hele visioenen wat ik er allemaal in ga stoppen........

Zou zelfs wel meerdere keren met de aanhanger kunnen rijden, denk ik..... plaats genoeg in de tuin om alles op een mooie plek te zetten
dinsdag 15 februari 2011 - 23:14
Gehenna

Gehenna

Kan perfect!
Heb mijn microgolf, een kruimeldief en een vlees colli van 15 kilo ook gaan kopen met mijn fiets.
Hilariteit alom in het magazijn van Macro toen ik daar met mijn fietske aankwam
Allé madam, da ga nooit lukken, zoude gene MAN bellen om u te helpen? Ikke: Ah neen? Vrouwen kunnen da nie? Gijle kunt da niet met dat klokkenspel tussen jullie benen ja. Lach maar maar ik zet die oven er nog bij EN ik RIJ naar huis. En blijf met u poten van mijne velo, ik kan da daar zelf wel opzetten.

En dat deed ik dus ook. Stonden ze daar mooi met hun mond open te staren en te kwijlen toen wegREED zonder te vallen.
woensdag 16 februari 2011 - 15:28
Mandy

Mandy

Fantastisch, een complete bloemwinkel op je fietsje
woensdag 16 februari 2011 - 16:39
eileenposthuma

Eileenposthuma

tuinfairy

heb je misschien ook een nummer van de kwekerij of website?
ben al heel benieuwd geworden
dinsdag 22 februari 2011 - 08:56
marero

Marero

yezz, als ge moest weten hoe mijn dochter en ik soms van de supermarkt naar huis kwamen!!! altijd met de fiets en geladen gelijk een muilezel, wij waren op den duur heel inventief in opstapelen en aanhangen en vastsjorren zenne
dinsdag 22 februari 2011 - 10:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon