menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fasciatie

Ga naar meest recente reactie

Marei

Marei

Wat is dit voor verschijnsel wat zich bij deze plant telkens weer voordoet?
Marei

C&S Algemeen

vrijdag 5 april 2013 - 22:33
bryofan

Bryofan

cristaatgroei? is die normale in het midden de moeder van al die kleintjes? zo ja, dan is de moeder (zeer waarschijnlijk) een afstammeling van een cristaat. heb dit ook bij een paar sempervivums gehad. kreeg een normale, maar die kreeg allemaal cristaatvormen, en meerkoppige planten.
vrijdag 5 april 2013 - 23:04
Marei

Marei

Ik dacht dat ik hierover op dit forum kortgeleden iets gezien had.....maar ik heb het niet kunnen terugvinden. Jij weet wellicht onder welke naam dat topic toen geplaatst is en mij op weg helpen. Bij voorbaat dank.
Marei
zaterdag 6 april 2013 - 07:41
bryofan

Bryofan

pachy-boom
en volgens mij is die plant op jouw foto een echeveria agavoides
zondag 7 april 2013 - 07:46
Marei

Marei

Jaaa! dat was het wat ik gezien had. De naam van mijn plant heb ik niet. Echeveria zal wel, agavoides weet ik niet, maar ik geloof het graag. Ben van plan het geheel af te breken en met de goede plant uit het midden weer opnieuw te beginnen. Overigens ook niet voor het eerst, hoor!
zondag 7 april 2013 - 09:09
Harry54

Harry54

Ik kan het niet goed zien met deze veraf foto. Het lijkt me geen agavoides; die cristaten zijn anders. Zou je een dichtbij-foto kunnen plaatsen.
groet Harry
zondag 7 april 2013 - 12:52
Marei

Marei

Nou had ik toch juist de hele plant gesloopt!!! Maar heb me gehaast om weer e.e.a. op te potten en foto's, zo dichtbij mogelijk, gemaakt.

C&S Algemeen

zondag 7 april 2013 - 15:01
Marei

Marei

En hier een stukje van het cristaat

C&S Algemeen

zondag 7 april 2013 - 15:02
Harry54

Harry54

Dag Marei,
Dit is er een. Kijk maar of het overeenkomt. Ik twijfel.
groet
Harry

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 7 april 2013 - 16:57
Marei

Marei

Nee, deze is echt anders. Als dit echeveria agavoides is dan kan ik het beter houden bij enkel echeveria, tot iemand mij de juiste naam kan zeggen. Ik vind deze van jou trouwens wel erg mooi met die spitse bladpuntjes; en nu snap ik gelijk waarom die zo heet! Die naam is op mijn plant niet van toepassing.
zondag 7 april 2013 - 17:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon