menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zal dit lukken

Ga naar meest recente reactie

edo

Edo

Zullen deze cactussen het kunnen overleven in deze terrarium van l:60cm x d:30cm(25cm zonder rooster) x h:35cm(tot tl-lamp en waarvan 8cm bodemsubstraat). De voorkant is helemaal open en achteraan aan de bovenkant bevindt zich een rooster van 60cm x 7cm.
indien ja, hoeveel lummen licht zal ik nodig hebben?

C&S Algemeen

zondag 10 april 2011 - 22:40
Pieter

Pieter

Hoi Edo,

Ik zou er in elk geval een goede ventilator opzetten, luchtbeweging is ook erg belangrijk en een gewone 'rooster' is niet voldoende hier.
Qua belichting, misschien richting LED gaan? Want wil je voldoende licht met andere lichtbronnen zal de temperatuur nogal hoog oplopen alsook je electriciteitsrekening.
En qua soorten, misschien soorten die iets beter tegen minder licht kunnen? Die Opuntia microdasys zal nogal snel gaan etioleren bij licghtgebrek.
maandag 11 april 2011 - 09:10
edo

Edo

@ Pieter: hoeveel leds zou ik dan nodig hebben en zijn witte led goed of zouden rode en blauwe leds beter zijn.
maandag 11 april 2011 - 16:31
Pieter

Pieter

Edo, daar heb ik geen idee van. Ik zou zeggen, baseer je op de lichtsterkte die Willy je aangeeft en vergelijk dat met de productspecificaties.
maandag 11 april 2011 - 16:38
edo

Edo

@ parodias: ik ben ook niet van plan ze te kweken. het dient gewoon als decoratie
maandag 11 april 2011 - 17:08
sjeek

Sjeek

Als je ze alleen als decoratie wil houden dan moet je de temperatuur op 5 graden houden en geen vocht geven zo zullen ze niet groeien maar dit zal wel niet debedoeling zijn
maandag 11 april 2011 - 17:22
Wiebe

Wiebe

Ik ga volledig mee met de opmerkingen van Willy! Zonde van de tijd, planten en energie om op deze wijze cactusssen en/of vetplanten te houden.

Wiebe
maandag 11 april 2011 - 23:21
edo

Edo

dat wordt dus terug verpotten.
dinsdag 12 april 2011 - 16:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon