menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zware overschatting.

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Daar ik nu aan het schrijven ben over het genus Gethyllis koop ik alles wat ik kan krijgen over dit genus, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Het is een der moeilijkste bulbs om te kweken en om aan te schaffen. Ik schuim het internet af om aan informatie te komen en om plantjes te bemachtigen aan schappelijke prijzen . Ik ben er in geslaagd om een 12-tal verschillende sp. te bemachtigen , de duurste aan 12€/stuk .Dan kom ik zoiets :
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230601376852&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

tegen en verschiet me een bult ! Ik kocht net dezelfde van gelijkaardig formaat aan bij Cameron. Mc Master VOOR 6.5€- stuk, blijkt dit dezelfde leverancier te zijn van de ( zakelijke) verkoper op Ebay . Hoe gek of dom kan een mens zijn , 6.5€ aankoop- 170€ verkoop !!!!een winst van 162.5€ en, dan maakt die mevrouw nog eens winst op het transport ook . Uiteraard is de koper de dommekloot en kan die mevrouw niets verweten worden . Ik wil hier enkel aantonen dat sommige zaken zwaar overschat worden en als zodanig zeldzaam beschouwd zijn zodat dergelijke prijzen gegeven worden ; uit onwetendheid, luiheid ??? Zelf heb ik niet zo heel erg lang moeten zoeken om aan mijn materiaal te komen aan een veel beterkope prijs!
Hier heb je alvast mijn foto-album over Gethyllis.

https://picasaweb.google.com/ex4roses/Gethyllis#


Dirk
woensdag 30 maart 2011 - 20:24
Pieter

Pieter

Ja Dirk, enkele weken liep er een veiling af van een naart schijnt zeldzame Haworthia cultivar voor meer dan 5000€. Die plant was dan wel niet lelijk, maar zoveel waard? Ik begrijp dat ook niet zo goed. Maar ik zie het zo, als jij 2000 euro per maand verdient is een plant van 5€ een mooie aankooprijs. Verdien je 20000 dan doet een plant van 50€ evenveel pijn. En er zijn er dan ook wel enkelen die 200000 per maand verdienen ...
En zeg nu zelf, zolang er kopers zijn die dat ervoor geven ... En blijkbaar hebben ze nog goed opgeboden tegen elkaar.
woensdag 30 maart 2011 - 20:41
cactelders

Cactelders

Ik heb daar helemaal niets tegen hoor , elk zaait met het zaad dat hij heeft . Het was zo herkenbaar voor mij omdat ik net op dezelfde moment dezelfde plant kocht .Op openbare verkopingen zij mij pa ooit tegen mij : " ge kunt toch maar 5000fr dommer zijn dan iemand anders " , en gelijk heeft ie. Die zeldzame Haworthia zal dan ook nooit te koop zijn voor pakweg 50€ op hetzelfde moment dat er een te koop is voor 5000€ , die Gethyllis daarentegen ............! Das gebrek aan info hoor ! tmho
woensdag 30 maart 2011 - 20:52
Rita1960

Rita1960

't ja Dirk,, verdienen is niet verboden hé..

en hier zeggen we "t's maar net wat een gek ervoor geeft/overheeft"

woensdag 30 maart 2011 - 21:19
Opuntia

Opuntia

Niets nieuws.
In de Nederlandse Gouden Eeuw bereikten de prijzen van de nieuw geïntroduceerde tulpenbollen extreme hoogten. In januari 1637 werden tulpenbollen verkocht voor meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman, en waren ze ongeveer evenveel waard als een Amsterdams grachtenpand.
woensdag 30 maart 2011 - 23:22
Botanist

Botanist

Die dameshand op ebay houd blijkbaar van juwelen, dus kassa kassa !
donderdag 31 maart 2011 - 00:24
Paronoto

Paronoto

Wat zong Wim Vermandre ook al weer: "'t Zin oal zotn...." Het zal nooit beteren Remember diene Chinees op de ELK.....
donderdag 31 maart 2011 - 10:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon