menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ADANSONIA ZAAIEN

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Daarom nog een paar vragen:

1/ Zaai ik alle Adansoniazaden op de zelfde manier of zijn er soorten met een andere behandeling?
2/ Van de gregorii heb ik gelezen dat hij veel warmer moet staan dan de anderen ,ervaring mee?
3/ Laat ik de zaaigrond werkelijk water opslorpen of gebruik ik hem normaal vochtig en bewater ik hem regelmatig.
4/ Mag ik Adansonia ook onder gespannen lucht zaaien?

Blijkbaar is dit een genus met kuren ,de ene keer kiemt alles de andere keer niets. Daar ik dit voor mezelf een unieke kans vind om prachtige boompjes in huis te halen wil ik deze maal niets aan het toeval overlaten.

Over de zaaitemperatuur vind ik ook niets terug.
maandag 16 oktober 2006 - 21:55
cactelders

Cactelders

Ik ben nog steeds koortsachtig op zoek naar antwoorden en tijdens mijn zoeken ben ik heel wat te weten gekomen over deze grootste sucullent ter wereld. Op 2 soorten na ( digitata in Afrika en gregorrii in Australie) zijn Adansonias endemisch in Madagaskar , een eiland dat op zichzelf al een evolutioneel laboratorium is. Een intressante materie waar ik vorige nacht tot half vijf mee zoet bleef. Samen met de Galapagos is Madagaskar waarschijnlijk het meest interessante eiland voor weetgierige kwibussen zoals ik.
dinsdag 17 oktober 2006 - 20:08
WillyN
dinsdag 17 oktober 2006 - 20:26
cactelders

Cactelders

Dank U Willy maar daar spreken ze ook van geen temperaturen en blijven ze nogal vaag. Overal trouwens blijven ze vaag ,de meesten verkopen de zaden en dan pas zal men de volledige uitleg krijgen denk ik. Zeker geen vervelende bezigheid dit zoeken.
dinsdag 17 oktober 2006 - 20:53
stekeltje

Stekeltje

Dank U Willy maar daar spreken ze ook van geen temperaturen en blijven ze nogal vaag. Overal trouwens blijven ze vaag ,de meesten verkopen de zaden en dan pas zal men de volledige uitleg krijgen denk ik. Zeker geen vervelende bezigheid dit zoeken.

aan lisa wat meer uitleg vragen, die zal het wel weten zeker
dinsdag 17 oktober 2006 - 21:37
Harry54

Harry54

Dirk, ik weet hier niets van. probeer eens op Gardenforum, daar zitten misschien/wellicht liefhebbers, die hier iets vanaf weten. groet Harry
dinsdag 17 oktober 2006 - 23:56
lisa

Tekst aangepast

Lisa

Aan de liefhebbers van Adansonia -ik heb ze gezaait in cactus aarde ik heb mijn
kas op ca 19grad staan -heb folie overgedaan en geef geregelt water zo dat ze niet uitdrogen
zij zijn makkelig te kweken-verschil in graden is wel -maar ik vind dit geen problem
uitkomen zulen ze wel -als ik naar geruime tijd niets zie verpas ik hun een koude schok
ik geef nu gewon water -later heben zij meer nodig
groetjes lisa
donderdag 19 oktober 2006 - 00:37
WillyN
vrijdag 20 oktober 2006 - 15:45
cactelders

Cactelders

Bedankt Willy ,ik heb de site bij mijn favorieten gezet.
vrijdag 20 oktober 2006 - 16:26
lisa

Lisa

is wel een leuke site

lisa
vrijdag 20 oktober 2006 - 17:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon