menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Toch maar weer gedaan

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

Afgelopen jaar weer flink zaad verzamelt van diverse bronnen zodat er een flinke voorraad in de koelkast lag te wachten. Alhoewel ik nu al niet meer weet waar ik met al mijn planten heen moet (een problem dat de meesten van jullie ongetwijfeld bekend voorkomt), heb ik de paasdagen gebruikt om een deel te zaaien. Circa 80 soorten van diverse geslachten gezaaid. Een deel in de door mij gebruikte zaaibakken (rechthoekige bak met 24 vakjes) en een ander deel, waaronder de langzaam groeiende soorten zoals Aztekium en Strombocactus en diverse Parodia-soorten, in plastic zakjes.

Wiebe


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 24 maart 2008 - 18:57
cactelders

Cactelders

Flink gewerkt man ! Die Ziplock zakjes zien er een pak robuster uit dan wat ik gebruik en ken hoor !!!
maandag 24 maart 2008 - 19:27
MrPalmtree

MrPalmtree

Mooi werk geleverd! Ik zoek nog een goede zaadleverancier en dan ga ik me er ook aan wagen!

MVG Gert
maandag 24 maart 2008 - 20:16
jumperke

Jumperke

Puik werk!

groetjes jerko
maandag 24 maart 2008 - 21:08
Wiebe

Tekst aangepast

Wiebe

Dirk,

Ik heb in het verleden wel boterhamzakjes gebruikt maar die worden gaar na verloop van tijd, zeker als je sommige potjes 2 of 3 jar in het zakje laat zitten. De ziplock-zakjes zijn erg degelijk en bovendien makkelijk te openen. Van de 6,5 cm potjes passen er 3 naast elkaar.

Gert,

Zaadleveranciers zijn er in overvloed. Met de huidige mogelijkheden van internet kun je het zaad ook overal vandaan krijgen.

Wiebe
maandag 24 maart 2008 - 21:10
MrPalmtree

MrPalmtree


Gert,

Zaadleveranciers zijn er in overvloed. Met de huidige mogelijkheden van internet kun je het zaad ook overal vandaan krijgen.

Wiebe


Welk zijn volgens jouw goede zaadleveranciers! Want ik heb al naar sommige aan het kijken geweest maar ik begrijp niet altijd hun methode van zaadlijst!

MVG Gert
maandag 24 maart 2008 - 22:23
AlainFSD

AlainFSD

Dirk,

Ik heb in het verleden wel boterhamzakjes gebruikt maar die worden gaar na verloop van tijd, zeker als je sommige potjes 2 of 3 jar in het zakje laat zitten. De ziplock-zakjes zijn erg degelijk en bovendien makkelijk te openen. Van de 6,5 cm potjes passen er 3 naast elkaar.

Gert,

Zaadleveranciers zijn er in overvloed. Met de huidige mogelijkheden van internet kun je het zaad ook overal vandaan krijgen.

Wiebe


Nooit eerder gezien, die zakjes zien er inderdaad stevig uit. In welke handel koop je die Wiebe ?

Alain fsd
maandag 24 maart 2008 - 22:26
Wiebe

Wiebe

Gert,

Via http://www.cactus-mall.com/seeds.html krijg je een overzicht van zaadleveranciers. Niet volledig maar het geeft wel een beeld. Daarnaaast heb je nog particulieren die zaad aanbieden, eventueel ruilen. Dit jaar heb ik zaad van meer dan 10 verschillende adressen waaronder Koehres, Succseed, Pilz, Bercht, Cliche-fonds. Cacti Connoisseurs Boutique. Een onderscheid tussen goede en slechte leveranciers vind ik moeilijk; bij de meeste leveranciers zit er wel eens wat slechter zaad tussen.

Alain,

Deze zakjes zijn diepvrieszakken die "gewoon" bij Albert Heijn te koop zijn.

Wiebe

maandag 24 maart 2008 - 22:46
AlainFSD

AlainFSD

Dank je voor de info Wiebe,

ik zal hier in belgenland eens rondneuzen of er iets
gelijkaardigs te koop is.

Alain fsd
maandag 24 maart 2008 - 22:49
TomJ

TomJ

Hallo Gert,

Veel hangt af van welke zaden je zoekt.
Als je mesembs wil zaaien, dan kan ik je vooral mesa garden in new mexico aanraden en lid worden van de MSG zodat je zaden kan bestellen van hun jaarlijkse zaadlijst.

Ivm cactussen zijn er voldoende alternatieven in west europa en Tsjechie.

Groetjes,
tom
dinsdag 25 maart 2008 - 11:23
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

Hallo Gert,

Veel hangt af van welke zaden je zoekt.
Als je mesembs wil zaaien, dan kan ik je vooral mesa garden in new mexico aanraden en lid worden van de MSG zodat je zaden kan bestellen van hun jaarlijkse zaadlijst.

Ivm cactussen zijn er voldoende alternatieven in west europa en Tsjechie.

Groetjes,
tom

voor cactussen is mesa garden en Rowland ook heel goed
dinsdag 25 maart 2008 - 11:27
MrPalmtree

MrPalmtree

Ik denk dat ik ze bij cactus heaven ga bestellen! Ik heb hier veel intressante zaden gezien!


Bedankt voor jullie hulp!

Gert
dinsdag 25 maart 2008 - 12:39
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Ik denk dat ik ze bij cactus heaven ga bestellen! Ik heb hier veel intressante zaden gezien!


Hmmm die stond precies niet in het lijstje van de 'aan te raden' leveranciers. Soit iedereen is vrij te kopen waar hij wil. Zelf heb ik nog niet bij Gauci gekocht, maar ik ken wel enkele mensen die er al mee gewerkt hebben... wel mee gewerkt hebben... groot woord... be warned
dinsdag 25 maart 2008 - 12:51
cactelders

Cactelders

Zelf heb ik zéér slechte ervaringen met die Gaucci en het lijkt de minst serieuze van alle genoemde hoor!
dinsdag 25 maart 2008 - 12:59
MrPalmtree

MrPalmtree

ok dank jullie voor de waarschuwingen! Dan zoek ik wel eventjes verder!

MVG Gert
dinsdag 25 maart 2008 - 13:12
maurice2

Maurice2

wiebe

staan die zaaibakken op verwarming, en wat staat er links en rechts van die zaaibakken
dinsdag 25 maart 2008 - 14:06
stekeltje

Stekeltje

wiebe

staan die zaaibakken op verwarming, en wat staat er links en rechts van die zaaibakken

zo te zien zaailingen van vorig jaar?
dinsdag 25 maart 2008 - 14:10
Wiebe

Wiebe

Ja, de zaaibakken staan op een verwarmd gedeelte met verlichting. Daarnaast inderdaad zaailingen van vorig jaar en wat "Socotra-stekjes".

Wiebe
dinsdag 25 maart 2008 - 19:00
stekeltje

Stekeltje

Ja, de zaaibakken staan op een verwarmd gedeelte met verlichting. Daarnaast inderdaad zaailingen van vorig jaar en wat "Socotra-stekjes".

Wiebe

Ik ben aan het genieten als ik al die bakjes zaailingen hier op het forum bekijk
dinsdag 25 maart 2008 - 19:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon