menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste enting

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Een 3-tal weken terug had ikeen ongevalletje(met die lange tekkels van mij) waarbij ik een Mamm.duwei monsterbeest(gezwel) nen poot uitgetrokken heb vlugvlug zocht ik een oplossing en ik heb dan een onbenaamde Echinocereus de kop gesneld en heb dan na effen gesneden te hebben die uierachtige substantie er bovenop vastgeknoopt. Vandaag tot mijn grote verassing en geluk bleken die twee het nog met elkaar te vinden ook ,IKKE BLIJ.
[afbeelding verwijderd niet-https]


NIEUWE BENAMING MAMMILLARIA DUWEI PROSTATA
vrijdag 21 juli 2006 - 22:05
Pieter

Pieter

Wel ik zat net te denken dat Echinocereus met zijn enorm kleverig sap misschien geen slechte keus was om voor het eerst te enten. Maar hangt er wel wat vanaf als het zo'n soort is die helemaal inkrimpt tijdens de winter wat dan gaat gebeuren.
zaterdag 22 juli 2006 - 10:56
cactelders

Cactelders

AL LANG GELEERD! nadenken is niet mijn dada we zien wel , we hebben nog altijn nen Pieter om oplossingen uit zijn zak te toveren, nen Parodias met zijn ingebouwde ervarings-data-base nen Stekel die voor verassingen zorgt ,den eeuwig wijze Nysen ,den voor mij onbekende Pyrex die soms uit nen raren hoek gekropen komt ,Luc die op reis vertrekt als mijne cristaat de pijp aan Martin geeft ,vetplantencyclopedie Witvis en alle anderen die het op dit forum goed vertoeven maken.
zaterdag 22 juli 2006 - 11:58
Ben

Ben

mooie oplossing...
is er iets met het weer dat cristaten sneller gaan rotten? een (mammilaria) heb ik volledig moeten ontmantelen (zoals bij Dirk), een andere (opuntia vestita) heb ik kunnen redden door de twee buitenste randen weg te snijden... allebei hard gekweekt, in een mengsel van meer dan 3/4 niet-organisch materiaal...
zaterdag 22 juli 2006 - 14:52
Pieter

Pieter

Zou kunnen hoor dat het met de hitte te maken heeft... nog niet eerder aan gedacht, maar eigenlijk is er bij cristaten in het centrum geen ventilatie mogelijk... oververhitting in het hart van de plant misschien???
zaterdag 22 juli 2006 - 15:02
Ben

Ben

zou kunnen... geen idee eigenlijk...
zaterdag 22 juli 2006 - 15:07
Ben

Tekst aangepast

Ben

een foto (niet bijzonder goed gelukt) van de mammilariacristaat die ik moest amputeren... iemand een idee hoe dit beestje heet?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 22 juli 2006 - 15:23
Pieter

Pieter

nen witten zeilmanniana?
zaterdag 22 juli 2006 - 16:15
Ben

Ben

niet onmogelijk, maar daar lijken de bloemetjes wat te klein voor...
dinsdag 25 juli 2006 - 12:57
Lucl

Lucl

Ik ben het toch eens met Pieter een witte zeilmanniana
dinsdag 25 juli 2006 - 15:00
Ben

Ben

ok - als twee experts het zeggen, heb ik geen weerwoord meer

merci!
dinsdag 25 juli 2006 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon