menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemschikken

Ga naar meest recente reactie

forza

Tekst aangepast

Forza

Hi allemaal,
even bezig geweest om een voorbeeld te maken voor onze a.s. workshop in ons dorp.
Je kunt er alle soorten bloemen in gebruiken, maar ik vond persoonlijk deze het mooist om te proberen, zet ik dus op mijn tafel thuis, maak foto en laat flyer rondgaan.
Groetjes van Forza(Rini)[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
dinsdag 19 augustus 2008 - 09:42
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Rini

Een heel apart en mooi bloemstukje.
Wil je aub even doorgeven, wat de materialen
zijn die je gebruikt hebt.

Gr Marga
dinsdag 19 augustus 2008 - 11:38
nadine1951

Nadine1951


hey Rini

inderdaad een apart bloemstukje wel mooi

ook graag wat uitleg over de materialen dat je gebruikt zou voor mij

handig zijn

groetjes Nadine
dinsdag 19 augustus 2008 - 12:15
miet1

Miet1

hoi
een mooi stukje maar niet mijne smaak sorry
miet1
dinsdag 19 augustus 2008 - 18:31
linderic

Linderic

Hallo Rini,

Ik kan op de foto de gebruikte materialen niet zo goed onderscheiden maar persoonlijk zou ik (en/of)minder en/of andere materialen gebruiken bovenop het weefwerkje denk ik,misschien iets meer bloemen en minder groen, het zou ook kunnen dat de foto bedriegd en dat het stukje in het echt wel een "wauw" indruk geeft maar op de foto ontbreekt dat voor mij, ik vind het anders wel een heel leuk idee!
Wanneer iedereen daar zijn eigen creativiteit insteekt op de workshop zullen er leuke stukjes ontstaan!
Veel succes ermee.
groetjes Linda
dinsdag 19 augustus 2008 - 21:44
Karintje

Karintje

Hoi Rini,

Ik deel de mening van Linda, teveel groen. Mochten er hier en daar nog enkele witte roosjes komen piepen zou het al een heel ander uitzicht geven, denk ik.

Vraagje; mogen ze op de workshop hun eigen creativiteit gebruiken?? Ik ben ooit eens (héél, lang geleden) naar een workshop geweest en we kwamen daar allemaal met hetzelfde buiten

Grtz,
Karin
woensdag 20 augustus 2008 - 11:44
forza

Forza


Hoi Rini

Een heel apart en mooi bloemstukje.
Wil je aub even doorgeven, wat de materialen
zijn die je gebruikt hebt.

Gr Marga

Hoi Marga,
bedankt voor je meeltje.
Mijn stukje bestaat uit: 8 witte stokken van ong.30 cm. vlecht deze 4op 4 bij elkaar door op de kruisingen stukje dunne ijzerdraad te strikken.Neem grote bos(als je dit in de tuin of bij jou in de buurt hebt beregras(siergras).Neem iedere keer 5 stukj.gras en vlecht deze om en om tussen de stokken door, knip later de overstekende grassen weg tot een maat. Neem eventueel soepbord (heb ik gekocht bij 2e handswinkeltje in de buurt, daar zie je vaak voor een paar centen leuke borden, potjes etc staan die je makkelijk kan gebruiken) Neem goede natte oase maak dit op maat tot aan de rand v.h. bord, leg daar je stokkenvlecht werk op, maak event.vast op hoeken in de oase met krammen/ijzerdraad.
Als je zelf een sanseveria-plant hebt knip je 2 bladeren af, 1 laat je recht, 2e vouw je voorzichtig om het rechte blad en maak een gaatje in de bladeren en met touwtje bind je ze vast. Leg dit zoals je zelf wilt in een richting.
Doe dan je calla-bloemen(in div.kleur te krijgen) op verschillende plaatsen in de oase tussen het grasvlechtwerk, ik maak meestal met satehprikker een gaatje in de oase. De calla's kun je makkelijk buigen over je stukje, doe dan om de steel even vastzetten met krammetje in de oase. Je kan ook makkelijk andere bloemen gebruiken, smaken verschillen, ik hou wel van dit effe soort stukjes.Knip dan wat klimopranken en drapeer deze over je stukje en zet ze ook met krammetjes op 2 plaatsen vast, hier kan je ook alle kanten mee opbuigen. Ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen, en als er nog vragen zijn, laat het mij dan horen, ik zal je dan zo goed mogelijk en graag proberen te helpen,veel succes en als het gelukt is, zou het leuk zijn om jullie foto v.h. stukje te zien. Mochten jullie andere ideeën hebben over dit stukje vind ik het ook leuk dat te zien/horen.Veel succes en groetjes van Forza(Rini)
woensdag 20 augustus 2008 - 15:14
forza

Forza

Hoi Rini,

Ik deel de mening van Linda, teveel groen. Mochten er hier en daar nog enkele witte roosjes komen piepen zou het al een heel ander uitzicht geven, denk ik.

Vraagje; mogen ze op de workshop hun eigen creativiteit gebruiken?? Ik ben ooit eens (héél, lang geleden) naar een workshop geweest en we kwamen daar allemaal met hetzelfde buiten

Grtz,
Karin

Hi Karin,
bedankt voor je meeltje.
Vind het leuk ook andere meningen te horen, en niet alleen positieve berichtjes, dus bij deze bedankt.
Over je vraagje v.d. workshop: ik moet nog een stukje maken, want op de flyer die we de mensen sturen staan meestal 2 verschillende stukjes, ook verschillende bloemen/takken.Het is wel de bedoleing dat ieder zijn eigen creativiteit in zijn stukje neerlegt, dat is net het leukste aan de workshops als je ziet hoe iedereen op verschillende manieren zo'n creativiteit in zich heeft. We vragen de mensen ook bij het doorgeven welke kleur, soort bloem, soort takjes ze willen gebruiken en als deze in de periode te koop zijn, doen we dat gewoon inkopen, het enige dat de mensen zelf moeten meenemen is een gewone keukenschaar en veel goede humor en eigen fantasieën, dus bij ons heeft eigenlijk nog nooit iemand hetzelfde stukje gemaakt en zo zie je maar weer dat echt iedereen genoeg fantasie heeft om iets te maken. Als we de workshop hebben gehad en ik tijd heb, zal ik echt een paar verschillende stukjes hierop zetten, dan kan iedereen zien, dat je cht geen goude handen hoeft te hebben om iets leuks,moois neer te zetten.Ik zeg altijd tegen de mensen, niemand heeft 2 linkerhanden en iedereen die wat lef en durf heeft kan een stukje maken, Veel succes met je eigen creaties, ik kijk graag naar alle nieuwe ideeén op dit forum, we zijn nooit te oud om iets te leren. groetjes en fijne dag van Rini.
woensdag 20 augustus 2008 - 15:26
Loeken

Loeken

Hoi, Rini

Ik vind dit een origineel bloemstukje met als basis dat geweven matje van stokjes.
Je kan er inderdaad weeral alle kanten mee op qua bloemkeuze en kleuren ,
maar wit en groen zijn altijd geslaagd hé .
En calla's zijn wel zéér elegante en buigzame bloemen om hierin te verwerken .

TOP-werkje meid !!!


Groetjes,
Loeken
donderdag 21 augustus 2008 - 22:30
decoels

Decoels

hallo forza,

mooi origineel stukje, doch ik deel ook de mening van mijn voorgangers (karin & linda) wat meer bloemen zou het stuk nog mooier maken...

aan karin, inderdaad ik deel ook je mening dat als je naar een workshop gaat je zeker je eigen creativiteit mag laten spelen, ik geef zelf ook workshop en ik moedig dat juist aan om eigen inbreng te doen, en je staat er soms van te kijken iedereen vertrekt van hetzelfde voorbeeldstuk en toch gaan ze allemaal naar huis met een heel andere 'aparte' creatie
vrijdag 22 augustus 2008 - 09:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon