menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is deze aubergine rijp, overrijp of nog niet rijp?

Ga naar meest recente reactie

karlvu

Karlvu

Ik ben net terug van vakantie en er hangt een aubergine aan m'n plant waarvan ik niet weet of die al rijp is, of overrijp. Ik heb een foto toegevoegd waarop je kan zien dat de paarse kleur begint af te nemen en mat wordt. Je kan ook zien dat de aubergine aan de stengel groen begint te worden. De aubergine is erg hard. Zou ik hem laten hangen aan de plant of niet?

Groenten

maandag 8 augustus 2016 - 10:29
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Goede informatie kun je vinden bij Diana's moestuin. Je toets dan in wat je wilt weten. Ze laat verschillende soorten aubergines zien. En ook dat je na de pluk deze het beste meteen kunt eten.
maandag 8 augustus 2016 - 17:30
Thefizyx69

Thefizyx69

Zo te zien nog niet volledig rijp. Die op de achtergrond ziet er wel rijp uit.
maandag 8 augustus 2016 - 18:11
verbena46

Verbena46

Ook tussen onze aubergine planten tref ik er ook wel eens enkele lichtpaarse bij zoals op de foto.
Maar zijn altijd erg hard.. Dus oneetbaar en ik gooi ze weg.
Aubergines moeten donker paars zijn (althans deze kwaliteit) en vooral niet hard.
maandag 8 augustus 2016 - 21:08
karlvu

Karlvu

Bedankt voor de reacties. De aubergine op de achtergrond is veel kleiner en jonger en is nog niet rijp (denk ik dan). Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat hij van paars glanzend naar lichtpaars mat evolueert. Ik heb verschillende planten waar er lange licht paarse vruchten aanhangen. Ik denk dat het de eerste vruchten zijn. Het gaat om F1 Violet King 252 van zaad dat ik gekocht heb in Myanmar.

Ik heb ter controle één van de vruchten afgesneden en een doorsnede gemaakt. Hierbij een foto. Wat denken jullie hiervan?

Groenten

dinsdag 9 augustus 2016 - 09:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon