menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenprobleempje

juplahoy

Juplahoy

Beste ,

Nadat ik mijn tomaten na lichtjes rood worden verwijder van de plant om dan verder te rijpen op de vensterbank , stel ik vast dat bij de plaats waar de tomaat vasthing aan het steeltje , de schil van de tomaat helemaal verschrompeld.
De smaak is nochtans goed , maar het oog wil natuurlijk ook wat.
Het gaat hier over trostomaten in volle grond , waarvan ik net begonnen ben met oogsten.
Iemand een idee wat zich hier voordoet.
Alvast bedankt voor de feedback.

Groeten Peter
dinsdag 20 augustus 2013 - 20:44
Victor44

Victor44

Ik vraag me af waarom je de tomaten al afplukt die lichtjes rood worden?
Je tomaten rijpen toch veel beter af aan de plant, ik vraag me dus af met welke reden je dit doet , ik heb al jaren tomaten en doe dit enkel wanneer men een vorstperiode voorspelt. Maar daar moeten we op dit tijdstip van het jaar toch nog niet voor vrezen, daarbij laat ik ze zelfs dan niet afrijpen op de vensterbank maar in kartonnen dozen bedekt met een krant, zodat ze in het donker liggen.
dinsdag 20 augustus 2013 - 22:11
Boerke

Boerke

Volledig eens met Victor . Wil er nog iets aan toevoegen . Ze houden beter aan de plant dan te bewaren op de vensterbank .
En zoals hij schreef . Op het einde of als je per ongeluk een groene afsnijd dan kan je die binnen leggen. Ik leg die dan binnen op een schab op een warme plaats maar toch niet in de directe zon .
vrijdag 23 augustus 2013 - 09:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon