menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit een pompoenplant

Ga naar meest recente reactie

jolan

Jolan

uit de composthoop groeit spontaan een plant. Nu heb ik deze winter veel pompoen gegeten en hoop ik dat het een pompoenplant is.
Kan iemand mij vertellen of dat klopt ?
Zijn de vlekken op het blad normaal?
Hoe moet ik hem behandelen/verzorgen?

nu probeer ik al een hele tijd om een foto in te voegen en dat lukt me niet. Hier een link naar de foto. Hoop dat dat lukt ;

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img135/5413/pompoen2.jpg&via=mupload&newlp=1

of
http://imageshack.us/photo/my-images/190/pompoen2.jpg/
zondag 17 juli 2011 - 12:41
greener

Greener

Hallo Jolan,

welkom op het forum.
Een foto zou veel giswerk schelen.
Of je zoekt op google of het blad overeenkomt.
Met de info die je geeft komen we niet ver helaas.

Sebas
zondag 17 juli 2011 - 13:13
garfield

Garfield

Het lijkt verdacht veel op een courgette. Die heeft ook die vlekken. Even afwachten en kijken welke vruchten er aan komen is het zekerste. Die zaden kunnen er niet vanzelf in komen, dus het moet eigenlijk wat zijn wat je zelf erin gegooid hebt.
zondag 17 juli 2011 - 14:54
greener

Greener

Een courgette is idd zeer goed mogelijk al sluit ik een kalebas/patisson/pompoen ook niet uit want ik heb gekkere dingen gezien.

Sebas
zondag 17 juli 2011 - 15:05
jolan

Jolan

Hoi Garfield en Sebas
Dankjewel voor jullie antwoord
de plant maakt lange ranken met mannelijke bloemen en vrouwelijke bloemen (met ronde vrucht onder de knop). De bloem is geel, de vrucht is groen gestreept.
Weten jullie dan al iets meer?
ik hoor het graag
Jolan
zondag 17 juli 2011 - 15:10
greener

Greener

Niet alle courgette's ranken, dat kan een aanwijzing zijn.
Alle bloemen uit die familie zijn geel dus daar kun je ook weinig mee.
Ik hou het op een pompoen/kalebas/pattison.
zondag 17 juli 2011 - 15:27
inderal

Inderal

Ik heb hier ook zo een paar rankende planten maar of het nu eigenlijk courgettes of pompoenen zijn, weet ik niet.... Ik neem altijd zaad van het vorige jaar en ik verondestel dat er kruisbestuivingen hebben plaatsgevonden want ik heb witte vruchten model bonbonière, witte peervormige, witte lange, groene normale, groene bollen. Die planten ranken als een pompoenplant en de stelen zijn vrij stekelig. Het blad ziet er dan weer meer courgetteachtig uit en als je de vruchten opensnijdt, voelt het sap meer aan als dat vna een pompoen. In elk geval, wat het ook zijn, ze zijn heel lekker....
zaterdag 23 juli 2011 - 07:43
jolan

Jolan

mijn plant is inmiddels groot gegroeid en er zitten 2 grote pompoenen aan en 5 kleine. Het lijkt een Muskaatpompoen (Cucurbita moschata).
De grote vruchten zijn inmiddels heel donkergroen gekleurd.
Heeft het gezien het jaargetijde en de temperatuur nog zin om alle vruchten en ranken eraan te laten, want hij blijft maar groeien en bloemen geven. Of kan ik de ranken er beter afknippen zodat alle energie naar de bestaande vruchten kan?
zondag 4 september 2011 - 21:56
greener

Greener

Het laatste

Sebas
maandag 5 september 2011 - 16:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon