menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje over snack komkommer

Ga naar meest recente reactie

Muis

Muis

Hallo Allemaal.

Ik heb afgelopen zaterdag een snack komkommerplant gekocht in een tuincentrum. Op het kaartje staat dat hij veel water nodig heeft. Maar is dat dagelijks of 2 keer per week?? En ik lees via google dat je de top eruit kan knijpen voor betere oogst. Hoe doe ik dat eigenlijk?

Weet iemand of er volkstuintjes zijn in Glanerbrug(NLD). Ik googel me suf maar kan niks vinden. Fijne hemelvaartdag alvast morgen.

Groetjes Muis
woensdag 12 mei 2010 - 21:05
Rita1960

Rita1960

Hoi Muis,

je plant mag niet echt droog komen te staan. water geven en met een schotel eronder. die vul je met water, als na een uurtje het water niet weg is.. water uit de schotel verwijderen.

en die top eruit? pak een schaar en knip het bovenste stuk eruit..

informeer eens bij de gemeente of ze volkstuintjes hebben in Glanerbrug en anders zet een advertentie "gezocht volkstuintje" in het plaatselijke bokkeblaadje..

groetjes,

Rita
woensdag 12 mei 2010 - 21:45
Semie

Semie

Glanerbrug heeft wel kabeltv ....

Ik heb ook even voor je gezocht, maar volgens mij heeft Glanerbrug geen volkstuintjes. Wel in Overdinkel, Vtv "de Grensstreek". Heb je daar iets aan?


Yvon
woensdag 12 mei 2010 - 21:54
Paulette

Paulette

Hallo Muis,

Ik heb ook twee van die planten. Ze doen het ook goed in de volle grond is mijn ervaring van vorig jaar, heeft wel steunmateriaal nodig.

groetjes, Paulette
woensdag 12 mei 2010 - 23:57
Muis

Muis

@rita1960

Dan kan ik de plant iedere dag water geven en het overtollige weggooien. Gaan de wortels daar niet van rotten? En over de top wat als ik die laat zitten is dat erg? Heb de gemeente een mail gestuurd hierover maar die hebben nog niet gereageerd.

@Semmie ja ja Glanerbrug heeft zelfs glasvezel en riolering haha

@Paulette Ik heb de plant in een grotere pot gedaan zodat de wortells meer ruimte hebben. Ik heb ook van die bamboestokken erin gedaan zodat die steun heeft. Helaas heb ik maar een klein balkonnetje van 180x 250 cm dus in de volle grond kan ik niks zetten. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een volkstuin.

Bedankt voor de antwoorden.

Groet Muis

p.s weet iemand een goed boek met veel info over groenten en fruit. Welke grond ze nodig hebben om te groeien hoe diep je ze moet zaaien hoeveel water ze nodig hebben wanneer je kan oogsten etc etc.
donderdag 13 mei 2010 - 12:52
Rita1960

Rita1960

Watergift hangt af van de temperatuur, bij droog en warm weer veel meer water dan bij koud en nat weer. Er mag geen water onderin de pot blijven staan dan gaan de wortels idd rotten.

je hoeft de top er niet te uit te halen..

goed boek over groenten en fruit: De groente en fruit encyclopedie van de schrijvers Guy de Kinder en Luc Dedeene. Niet echt goedkoop maar een heel goed en duidelijk geschreven boek. Met veel foto's, bemestingsadviezen, vruchtwisseling ziekten en plagen.

groetjes,

Rita
donderdag 13 mei 2010 - 15:28
Muis

Muis

Hoi Rita

Met dit koude klamme weer hebben ze dus niet zo heel veel water nodig. Van mij mag de warmte wel komen hoor

Ik zal eens googelen op het boek. Bedankt maar weer zover en een fijne dag.


Groetjes Muis
donderdag 13 mei 2010 - 15:48
Paulette

Paulette

Hoi Muis,

De boeken van Peter Bauwens vind ik heel inspirerend, zoek maar eens op internet.

groetjes, Paulette
donderdag 13 mei 2010 - 21:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon