menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sperziebonen

Muis

Muis

Hallo Allemaal

Ik heb een maand of twee geleden stokslabonen gepland en vandaag zag ik dat er al bonen aanzaten. Ik heb ze eraf gehaald. Groeien er nu weer nieuwe bonen aan of kan ik ze beter eruit halen? En tot wanneer kan je bonen blijven zaaien?

Ander vraagje: Ik heb nicola aardappelen gepoot zo half maart. Bij een aantal zitten witte bloempjes aan. Wanneer kan ik die er dan uithalen? En weten jullie wat ik verkeerd heb gedaan met de courgettes. In het begin zijn ze mooi en daarna verschompelen ze? Krijgen ze dan te weinig water??

Alvast bedankt en groetjes muis
donderdag 9 juli 2009 - 19:59
Rita1960

Rita1960

Hoi Muis,

zolang als de bonen nog bloeien zullen er steeds nieuwe bonen aankomen. dus laat ze nog maar even staan en je kunt er nog veel meer van oogsten.
voor het bonen zaaien zal het vermoedelijk te laat zijn of je moet al een laat ras nog kunnen zaaien.

v.w.b. de bloemetjes in de aardappels, mooi laten bloeien, hoeven niet verwijderd te worden.

de courgettes.... kijk eens verder op dit forum.. vermoedelijk een slechte bestuiving door het weer.. ( heb er zelf ook last van gehad. verwijder de courgettes die een zeer afwijkende vorm hebben of die rot worden aan het uiteinde)

groetjes,

Rita

donderdag 9 juli 2009 - 20:07
Muis

Muis

Hoi Rita

Dank voor je antwoord. De bonen laat ik nog lekker staan dan. Ik weet niet of het een vroeg of laat ras is, staat niks op de verpakking.. Ik probeer het gewoon en zie wel of het lukt.

Courgettes heb ik met een kwastje zelf moeten bestuiven.. misschien is dat niet helemaal goed gegaan. Ik heb namelijk (helaas) geen tuin maar een balkon dus heb ook geen bijen...

De witte bloemetjes laat ik lekker zitten maar ik ben benieuwd wanneer de aardappels dan gerooid kunnen worden? Ik dacht een poos nadat de bloemetjes uitkwamen.

Groetjes Muis
donderdag 9 juli 2009 - 20:25
Matabish

Matabish

Ik dacht dat aardappelen uitgedaan worden als hun kruid begint te verleppen?
donderdag 9 juli 2009 - 20:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon