menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaat zaden

Ga naar meest recente reactie

lisa

Lisa

na ik weet niet wat ik er fout gedaan heb heb de zaden gisten laten alles volgens schema
maar in een bakje waren de tomaat zaden gekiemt ,wat zal er mis gegaan zijn of zijn de tomaten helemaal in de waar geraakt
lisa
maandag 18 september 2006 - 17:25
Adrienne

Adrienne

Oei Lisa,
da's nie goed hé.
Jammer,toch !!!
maandag 18 september 2006 - 20:51
lisa

Lisa

ja jammer adrienne een ik weet nog niet hoe het kan,gelukig zijn de andere zaden in orde
groetjes lisa
maandag 18 september 2006 - 22:18
natuurmanjak

Natuurmanjak

Groetjes lisa meisje,bedankt voor het vertrouwen in mij,van deze week wordt er een gratis pakketje naar jou verzonden,met zaden van de goudregen plus je hebt geluk ik heb noch een goudregen boompje gevonden, normaal trek ik ze alle maal uit maar dat heb ik zeker over het hoofd gezien,en dat kleine boompje krijg je ook in de bus plus de andere zaden die je gevraagt hebt groetjes guido (natuurmanjak) http://www.natuurmanjak.be ik moet dringen voort werken aan mijn website !!!!!!
maandag 18 september 2006 - 22:45
lisa

Lisa

bedankt guido
groetjes lisa
maandag 18 september 2006 - 23:42
Tomateboer

Tomateboer

Dag Lisa,
Uw zaden zullen te lang en te warm hebben liggen gisten.
Omdat er een zaadomhulseltje rond de zaden ligt kunnen de ze een kleine week in het water gisten maar
eenmaal dat omhulseltje verteerd is zullen de zaden beginnen kiemen.
In sommige gevallen(wanneer het warm is) gaat dat proces veel vlugger.
En ik denk dat dit in uw geval zo is.
Welke soort is het?
Als je er geen meer hebt wil ik je er wel opsturen hoor,geen enkel probleem.
groetjes
dinsdag 19 september 2006 - 06:34
Kris

Kris

Lisa,

Dat ben ik ook al tegengekomen. Tomatenzaden worden namelijk omgeven door een kiemremmende stof die verhindert dat de zaden in de tomaat gaan kiemen. Door het laten gisten van de zaden wordt deze kiemremmende stof afgebroken. Als men tomaten lang laat liggen kan het soms gebeuren dat deze stof reeds in de tomaten afgebroken wordt (soms gebeurt het zelfs dat de zaden reeds in de tomaat beginnen te kiemen.) Als u dan zaad van zo’n tomaat in het water legt, dan gaat het beginnen kiemen. Hoe vlug de betreffende stof afgebroken wordt hangt af van verschillende factoren o.a. de soort... Mijn ervaring is: opletten met zaden van overrijpe tomaten en met witte tomaten.

Kris
woensdag 20 september 2006 - 09:50
lisa

Lisa

kris
ik denk dat je gelijk hebt bij de twee sorten welke heel weinig zaden geven lilliane yellow heirloom
en prue heb ik gedacht ik laat ze nog wat langer hangen dat ze meer zaden geven en heb ze dan nog een dag binnen laten liggen,ik baal wel ervan bedankt voor de tip een tweede keer zal het mij niet gebeuren,

lisa
woensdag 20 september 2006 - 11:29
Adrienne

Adrienne

Welja Lisa, al doende leert men hé.
Wij hebben hier wel één voordeel, hebben we ne keer pech
er komt altijd wel hulp te voorschijn.
zondag 24 september 2006 - 09:49
lisa

Lisa

ja dat is zeker zo adrienne ,wij heben wel veel massel -dat altijd hulp komt

lisa
zondag 24 september 2006 - 10:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon