menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water geven via een fles

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Vic55

Ik heb al een aantal keer gelezen dat je bij bepaalde groeten zoals tomaten, komkommers en dergelijken best een omgekeerde fles in de grond plaatst om daarin water te doen. Ik wou dat nu ook eens proberen, maar ik vraag me af of je dan best gewoon de dop van de fles doet of een paar kleine gaatjes in de hals van de fles maakt voor je die in de grond steek.

Mvg, Vic
zondag 1 juni 2008 - 09:03
jumperke

Jumperke

Wij doen de fles in 2 en draaien de dop eraf.
Dan graven we die fles aan de voet van de plant in .

jerko
zondag 1 juni 2008 - 10:46
lacegarden

Lacegarden

mijn tomaten krijgen zelden water.
maandag 2 juni 2008 - 20:16
annd6

Annd6

Ik doe de bodem van de fles eraf en ook de dop.
Ik steek hem goed diep naast de tomatenplant.
Ik giet, met dit weer om de twee weken, is het warmer dan eenmaal per week.
Groetjes
Ann
woensdag 4 juni 2008 - 09:38
martine

Martine

ik doe dit bij de komkommerplant: fles in 2 snijden, het deel met de hals -eerst dop verwijderen- schuin naast plant ingraven.
Martine
woensdag 4 juni 2008 - 11:15
Lowlaatje

Lowlaatje

Ik heb zo'n waterpistool (hoe noem je zo'n ding?) in de serre hangen en die zet ik op 'flat'. Dat zijn allemaal gaatjes op een horizontale lijn en zo besproei ik enkel de voet van de plant. Makkelijk!

Zo'n fles lijkt me ook ideaal anders.
woensdag 4 juni 2008 - 14:09
hekske

Hekske

Hoikes

Ik heb ergens gelezen dat water geven in zo'n fles niet zo'n goed idee is,
het zou de oogst met 10% verminderen.
De tomaten gaan daardoor geen diepere wortels kweken en houden enkel oppervlakkige wortels.

Of het waar is ????
Maar ik wou het toch ff doorgeven

groetjes

Regina
donderdag 26 juni 2008 - 19:18
Markie

Markie

Ach, ik geloof niet echt in een sluitend advies over water geven, mijn ervaring is dat je met dagelijks kleine giften nooit gebarsten tomaten krijgt, met wekelijks een grote gift wel.
Bij mij geeft dat grotere tomaten. Een wat minder groot/diep wortelgestel heeft dan weer het voordeel dat je minder afhankelijk bent van de regenval buiten, vroeger kreeg ik steeds gebarsten tomaten na een regendag, nu heeft dat veel minder invloed.

Voor meloenen zijn regelmatige kleine giften dan weer een must.
zondag 29 juni 2008 - 09:57
Nat_Pan

Tekst aangepast

Nat_Pan

De watergeefmethode met een fles pas ik al jaren toe (circa 20 jaar). Ze is uitstekend geschikt in het begin van het seizoen. verminder het water geven en bouw af tegen half juni. Wees gerust... mijn tomaten zijn prima geworteld. Ik laat de flessen wel met de hals in de grond zitten... In periodes van grote droogte is het een prima wijze van zuinig en efficiënt bewateren...
donderdag 3 juli 2008 - 21:28
the666bbq

The666bbq

ik heb ook flessen ingegraven, de dop eraf en een aantal grotere gaten 'onderweg' geboord. Eénmaal per week krijgen ze ongeveer een fles water (soms ook minder want ik moet mijn water nogal ver kruien en door de regen doe ik da nie zo graag )
dinsdag 5 augustus 2008 - 17:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon