menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Washingtonia

gertine

Gertine

met Moederdag heb ik van mijn zoon een grote washingtonia gekregen
volgens het kaartje kon hij buiten op het terras staan
ik heb de plant 2 maanden buiten laten staan en hem toen binnen in de serre gezet hij werd zo lelijk en nog lijkt wel of de plant stil staat
wat kan ik doen??
vrijdag 26 oktober 2012 - 10:20
danny2

Danny2

In de winter, vanaf nu eigenlijk staat ie zowiezo stil, dan is er geen licht en geen warmte genoeg. Dat ie lelijk is geworden heeft wel een andere oorzaak, misschien had deze de ganse zomer al binnengestaan en niet aangepast aan de buiten, ofwel is deze pas ingevoerd, ze worden hier nauwelijks gekweekt, en dan al helemaal niet aan ons klimaat aangepast.
Een derde oorzaak kan zijn dat je te weinig water heb gegeven, palmen drinken best veel.
Wat de reden ook is, nu staat die binnen , probeer de temp niet onder de 8° te laten en regelmatig wat water geven dan zal deze zich herstellen, ttz. het beschadigde blad zal nooit meer goedkomen maar hij zal wel mooi nieuw blad aanmaken.

groetjes danny
vrijdag 26 oktober 2012 - 19:42
gertine

Gertine

dank je wel danny hij staat nu in de serre daar is het nooit echt koud zit verwarming in en water heb ik hem steeds genoeg gegeven ik zie wel geef de plant een poosje rust en van het voorjaar nieuwe palmen grond en de leleijke bladeren knip ik tzt af
vrijdag 26 oktober 2012 - 19:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon