menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De wedergeboorte van mijn orchide

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

eind november was mijn orchidée volledig uitgebloemd, de oude ranken heb ik gesnoeid,ondertussen had ze nieuwe ranken laten groeien,twee grote sterke ranken , met aan de uiteindes 7 tot 8 nieuwe ranken,waar de knopen van de bloemen zouden komen , begin december kwamen de eerste prille bloemen , stilaan kwamen de knopen open , zoals ge ziet op de foto's, deze foto's zijn gemaakt kort na nieuwjaar, en ondertussen zijn de bloemen welig aan het komen , ik heb ze moeten ondersteunen voor de zwaarte van de takken , de bladeren zijn reeds 30cm hoog, en ondersteunen volledig de orchidée, zoals ze nu staan heb ik ze nog niet gefotografeerd, maar zogauw ze volgroeid is laat ik ze weerom zien , ik zeg hierbij wel , dat de plant 6 jaar oud is ,elk jaar kreeg ik bloemen , de laatste 2 jaar kreeg ik 2x per jaar een nieuwe oogst , mooi toch , ze is mijn troeteltje en dat zeg ik steeds als ik ze verzorg , neem mij niet kwalijk dat ik fier ben op mijn orchidée,maar ze is zoo mooi

groetjes

annie
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 11 januari 2009 - 14:37
linkin711

Linkin711

hey annie

het is een zéér mooie orchidee daar mag je zeker fier op zijn...
je hebt een goede smaak,ook wat je thermometer betreft heb net dezelfde hangen

groetjes
jens
zondag 11 januari 2009 - 16:23
pawprints

Pawprints

mooi mooi! Heb er nu 1tje in bloei (sinds vandaag in huis) en 1tje niet in bloei. Ik heb het toch goed op dat ik diegene die niet bloeit ook elke week een 10tal minuutjes in het water moet zetten hé?
zaterdag 24 januari 2009 - 23:26
summerspookje

Summerspookje

pawprints!!!!!!!!!!!

wablief????????????ik dacht dat ik geschreven had ,dat een orchidé van armoede leeft!!! gaat ge ze vermoorden???doe me een plezier , en lees nog eens even?ge moet me natuurlijk niet geloven als ge dat niet wilt he, iedereen is vrij om zijn planten te verzorgen zoals ge wilt,en misschien zijn er op het forum die een andere mening daarover hebben , maar ik heb ze al zolang en elk jaar vermeerderen ze en worden mooier , ik heb nu ook een liliput orchidée, die ik op dezelfde manier verzorg, en die is nu ook al 5 maand aan het bloemen , en er komen niewe takken aan ,dus denk ik dat ik het toch niet zo slecht doe he! met de juiste verzorging zal het dus bij u ook wel prima in orde komen hoor, ik heb in der tijd dezelfde fouten gemaakt , veel water ,veel zand , geen goed zand, met vallen en opstaan ben ik er ook toe gekomen , dus , toi toi met je mooie orchidée, geniet ervan

groetjes


annie
zondag 25 januari 2009 - 14:46
215266

215266

inderdaad een prachtige orchidee, ik houd personlijk van orchideeën met meer kleur, maar deze is ook zeer mooi, hij ziet er goed verzorgd uit en hij is al lekker groot. ik heb ooit een witte orchidee gekregen, en sindsdien heb ik nog een gele en een paarse bijgekocht, de paarse heeft waarschijnlijk last van wortelrot. met de andere orchideeën gaat het nog goed. zie mijn andere topic.
woensdag 28 januari 2009 - 18:41
efaaa

Efaaa

wow annie,
je orchidee is echt prachtig!
je mag er echt trots op zijn!!!
hopelijk worden die van mij ook ooit zo groot en mooi.

eva
donderdag 26 februari 2009 - 15:52
summerspookje

Summerspookje

efaaa

natuurlijk word je orchidée zo mooi, met de jaren word ze mooier en mooier , en groter ,dus verzorg ze goed , en je zult een juweeltje bekomen


groetjes

annie
vrijdag 27 februari 2009 - 11:32
cetinel

Cetinel

heb er een paar,uitgebloeide in de badkamer gezet....
zie nu dat er eentje aan een van de (nog niet afgeknipte)bloeistengels ergens halverwege een "aspergeke" groeit..worden dat ook bloemetjes weer?
ook is er uit de oksel van een uitgebloeide cymbidium weer een stengelke aan het groeien lijkt het wel....worden dat ook weer bloemeks,of zou dat een keiki (hopelijk) worden,
en ik maar steeds denken: oei ja moet dringend die stengels nog afknippen....
nu blijf ik er natuurlijk af
vrijdag 27 februari 2009 - 14:15
printemps

Printemps

ik knip enkel de stengels af als ze dood zijn

mvg
an
vrijdag 27 februari 2009 - 15:30
efaaa

Efaaa

dat doe ik ook an. als ze uitgebloeid zijn eerst boven de derde knop afknippen, maar als hij kapot gaat zo dicht mogelijk bij het blad afsnijden. ik heb het wel nog niet gehad dat er uit zon knop een nieuwe stengel groeit. ik krijg alitjd volledig nieuwe. ook goed natuurlijk
vrijdag 27 februari 2009 - 21:29
summerspookje

Summerspookje

centinel,
welkom back, zit ge al wat op uw plooi?k'zag dat er al bloemmekes voor de ramen stonden.

en dat asperges dat aan uw oude stengel komt , kan inderdaad een nieuw stengel of bloem vormen , geduldig afwachten , dan kunt ge zien waar de oude stengel moet afgeknipt worden , aan een jonge orchidé komt dikwijls op de bloemstengel,een nieuwe bloei ,en zo word ze telkens mooier en sterker


groetje


summer
zaterdag 28 februari 2009 - 11:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon