menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke zaden meebrengen uit Turkije

Filip

Filip

Binnen een 4-tal weken ga ik naar Turkije. Welke zaden zijn de moeite om van daaruit mee te brengen? Welke zaden zijn dan rijp om mee te brengen? Misschien enkele zaailingen of stekken?
Mvg, Filip.
vrijdag 22 februari 2008 - 16:08
Tine

Tine

Ik ben bang dat er om die tijd nog geen zaden rijp zijn. Je zou kunnen proberen stekjes mee te nemen maar ik weet niet hoe streng ze daarop zijn. In ieder geval vast veel plezier.

Tine
vrijdag 22 februari 2008 - 22:00
rialle

Rialle

Misschien stekjes van enkele kleuren Oleander?
Wij waren in november '06 in Turkije en ik heb toen zaadpeulen van de Oleander meegenomen. Deze heb ik gezaaid maar is nooit iets geworden.

Ook neem ik van zulke landen altijd 1 of 2 kleine Agaven mee, in een plastic zakje in mijn handbagage.
Ons hebben ze niet gecontroleerd bij de douane, maar enkele jaren geleden was er een jongen die had een paar mooie stenen meegenomen als souvenir. Zijn vader werd gearresteerd omdat die stenen Nationaal erfgoed waren!!
Ik neem altijd vanalles mee (plantjes, zaden, stenen, quartz-zand) en ben nog nooit gecontroleerd geworden. Maar het kan natuurlijk wel!


Veel plezier op je reis, het is een geweldig mooi land en ze hebben er heerlijk eten!

Groetjes Rialle


zaterdag 23 februari 2008 - 10:29
printemps

Printemps

hallo

wij gaan in juli naar Kousadassi
wat is er verder nog interessant van mee te brengen
we zijn er een paar jaar geleden ook geweest,maar had toen geen tuin en heb er toen niet op gelet
wat ik zeker ga meebrengen is rozen-confituur
daar hebbben ze de lekkerste

mvg
an
zaterdag 23 februari 2008 - 12:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon