menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alpacamest

Ga naar meest recente reactie

Dany

Dany

Vandaag stond er in de krant een artikel over 2 kinderen die de mest van hun alpaca's verkopen.
Heeft er iemand hier al iets over gehoord of ervaring met deze meststof?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210322_94598072
https://www.alpacaca.be/
maandag 22 maart 2021 - 14:34
Patrikc

Patrikc

Sympathiek ongetwijfeld, maar gedroogde koemestkorrels kosten zowat 15 keer minder, en de paardenliefhebbers smeken erom dat je hen van hun mest verlost, gratis...
dinsdag 23 maart 2021 - 06:09
Tuinprins

Tuinprins

Valt in dezelfde categorie als geiten- en schapenmest. Niet echt bijzonder dus.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 23 maart 2021 - 06:30
Dany

Dany

Bedankt voor de info.
Ik heb uit sympathie een zakje van 1.5 kg besteld, ga er morgen om.
Zal het verdelen over de planten die in potten staan en eens uitproberen bij enkele cactussen.
dinsdag 23 maart 2021 - 11:00
Polplastron

Polplastron

Op de website van Vrt.nws stond het volgende :
"We zagen dat het gras op de weide beter groeide op de plaats waar de alpaca's kaka doen. We hebben de kaka daarom eens naar een labo gebracht en blijkbaar zit er heel veel stikstof in. Dat bevordert de groei van de planten, ze krijgen nieuwe scheuten. Zo kwamen we op het idee om de kaka te verkopen. De kaka stinkt trouwens niet!"

Heel lief en aandoenlijk, maar niet echt nieuws: uitwerpselen bevatten nu eenmaal meestal veel stikstof. Die zorgt inderdaad voor snelle groei.
Vers zou ik deze mest in elk geval niet gebruiken.
woensdag 24 maart 2021 - 11:11
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Paardenmest kan je idd gratis vinden, heb al 4 remorques ingewerkt en nog 1 te gaan...6 maanden gerijot wel

Eigenlijk zou je verwachten dat koemest nog goedkoper moet zijn aangezien we een mestoverschot hebben...maar ik vind het nergens, per vrachtwagen of remorque, gerijpt
woensdag 24 maart 2021 - 23:09
Tuinprins

Tuinprins

Koemest is tegenwoordig hoofdzakelijk drijfmest (in NL in ieder geval). Is alleen in een tank te vervoeren en is een beetje lastig op te slaan voor de particuliere tuinbezitter ....

Gegroet, de tuinprins
donderdag 25 maart 2021 - 05:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon