menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplanten van berm

Ga naar meest recente reactie

Doma

Doma

In het midden van onze tuin ligt een berm. Volledig in de zon. Ik probeer (tevergeefs) hem met kleinbladige klimop te laten begroeien; maar de klimop verdort steeds. De berm is ongeveer 8 meter lang en 1 meter hoog. Hij is bedekt met een worteldoek. Graag zou ik er groenblijvende planten op plaatsen. Weet iemand raad?
Grootbladige klimop heeft er voordien opgestaan, maar wegens een te grote woekering heb ik hem verwijderd.
Met dank. [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 10 augustus 2010 - 14:24
cee

Cee

Een verhoogde berm die veel zon krijgt is zo ongeveer het ideaal voor een kruidentuin op te zetten, al die zuiderse kruiden die een goeie afwatering nodig hebben zullen het er schitterend naar hun zin hebben.

Maar nu ik eraan denk dat is ook niet echt groenblijvend, mja, groenbllijvend is ook niet alles denk ik dan!
dinsdag 10 augustus 2010 - 16:13
jamssen

Jamssen

Misschien wat siergrassoorten?

groetjes mlouise
dinsdag 10 augustus 2010 - 23:28
printemps

Printemps

Ik denk dat door de worteldoek de planten geen of nauwelijks water krijgen

mvg
woensdag 11 augustus 2010 - 13:30
Bmreumer

Bmreumer

Wij hebben ook een berm er ik heb er 8 stuiken op gezet (hibiscus) Paarse bloemen. Worteldoeken laten wel water door maar misschien de eerst tijd water bij de net geplanten klim opgieten voor het wortelen . Nu zit ik met een vraagje waar u me misschien mee zou kunnen helpen. Ikheb net al aangegeven dat ik op onze berm struiken heb geplaatst er ik wil er grag een worteldoek overheen doen voor het onkruid. Hoe heeft u uw worteldoek bevestigd ? alvast bedankt

Gr Bianca
dinsdag 28 mei 2013 - 11:49
satomi

Satomi

Bianca, het topic is al van drie jaar geleden. Die klimop zal nu toch wel zijn aangegroeid.

Omdat het al langer geleden is, is de kans dat (een aantal van) deze mensen hier niet meer komen kijken erg groot.

Misschien beter zelf een nieuw topic starten?
dinsdag 28 mei 2013 - 13:32
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Wat voor nut heeft die berm daar ?
zaterdag 8 juni 2013 - 21:19
jdcoster

Jdcoster

Om worteldoek te kunnen op leggen
zaterdag 8 juni 2013 - 22:32
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Had je dat dan over?
zondag 9 juni 2013 - 13:01
Bmreumer

Bmreumer

Stom van me dat ik niet op de datum heb gelet.
dinsdag 11 juni 2013 - 08:45
satomi

Satomi

Joh, dat geeft toch niks? Kan ons allemaal gebeuren, en je bent net nieuw hier dus weet je ook niet meteen waar je moet/kunt kijken.
dinsdag 11 juni 2013 - 10:41
Bmreumer

Bmreumer

Lief van u
dinsdag 11 juni 2013 - 10:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon