menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Begrijp ik niet

Ga naar meest recente reactie

krissie

Krissie

wij wonen een 200 meter van het proefstation voor groenten van de veiling van St-Kat-Waver .
Toen ik daar deze voormiddag voorbij reed , was er iemand een gans veld prei aan het besproeien , met een mondmasker op ,dus zal het wel geen water geweest zijn he ! Wat het was weet ik natuurlijk niet .
Maar voor een proefstation stel ik me daar toch vragen bij .
En een uur later barste hier een onweer los met héél veel regen .
Wat voor nut heeft dit dan gehad ?

woensdag 29 juli 2015 - 17:08
Roeli

Roeli

Dan is alles mooi de sloot in gespoeld.
woensdag 29 juli 2015 - 18:39
krissie

Krissie

Er is geen sloot Roeli ,het zal ter plaatse in de grond verdwenen zijn .
woensdag 29 juli 2015 - 20:21
Roeli

Roeli

Dan zal het in de grond zijn verdwenen.
Maar als je zo'n vreselijke stortbui hebt is het vaak niet mogelijk voor de grond om al dat water in 1 keer op te nemen en spoelt het weg naar een lager punt en dat is dus vaak een sloot.
In elk geval naar een lager punt. En met het water verdwijnt dan ook hetgene wat er op gestrooid is.
woensdag 29 juli 2015 - 20:50
minouke

Minouke

Zouden het geen meststoffen zijn? die worden ook gesproeid.
woensdag 29 juli 2015 - 21:42
RdB

RdB

Meststoffen zullen zijn uitgespoeld, hydrophobe bestrijdingsmiddelen hoeven geen last gehad te hebben van zo'n bui.

Ruud
donderdag 30 juli 2015 - 11:42
krissie

Krissie

meststoffen ....worden die ook gesproeid ? Wist ik niet , zou dan wel kunnen .
Maar worden die dan 20 à 30 cm boven de planten gesproeid zoals ik gisteren zag ?
Ik zou denken dat ze dit dan eerder tussen de planten zouden doen .

groetjes
Krissie
donderdag 30 juli 2015 - 13:23
deHaan

DeHaan

We kunnen wel gaan raden en gokken wat er gespoten is, maar je kan veel beter gaan vragen en uitleg vragen
donderdag 30 juli 2015 - 19:10
krissie

Krissie

deHaan , dat is waar maar het moet mogelijk zijn , had ik die man kunnen spreken had ik dat wel gedaan .zogezegd voor informatie voor mijne prei ( die ik niet heb staan )
Het veld ligt zo gelegen dat je er vanaf de straat niet bij kan , en in het proefstation geraak je zomaar niet binnen .
Bij bepaalde gelegenheden kan je het wel gaan afzien en geven ze uitleg over hun werking , maar dat is maar 1 of 2 keer per jaar .
donderdag 30 juli 2015 - 20:06
Boerke

Boerke

Krissie,ik ga nu tegen veel hun kar rijden met wat ik nu ga schrijven. Voor mij is dat allemaal grote zever. Voor mij bestaat er geen zogezegd bio.
Als er gespoten wordt, met eender wat(vb. Bio-sproeistof), om te doden of ziektes weg te krijgen, is het voor mij al bio af. Zelfde in een bio winkel; mooie groenten. Als ik bv. een krob sla afdoe in onze tuin,die niet gespoten wordt, dan zit die vol slakken. Ik versta dus niet dat er mensen zo veel geld willen uitgeven voor zo'n dikke kwatsch. Sorry dus voor hen die daar wel in geloven.

Nog een vb;Naast onze tuin ligt vb. een heel veld sla en in onze tuin staan drie plantjes . Waarom denk je dat die vogels toch mijn drie plantjes kiezen dan dat veld sla dat zogezegd met Bio is gespoten? Dan weet je toch genoeg zeker.

't Is daarom dat ik niet veel meer antwoord op items die hiermee te maken hebben.

Dus nogmaals mijn excuses voor wie ik geraakt heb met de zogezegde "Bio-ideeën".
zondag 2 augustus 2015 - 15:36
Patrikc

Patrikc

Bio heeft met deze topic toch niets te maken, integendeel, het proefcentrum is een handlanger van de chemische industrie.
maandag 3 augustus 2015 - 09:46
Boerke

Boerke

Patrikc ,je hebt gelijk . Het is misschien verkeerd over gekomen.
Ik wou gewoon een vergelijking maken. Hier in deze topic hebben ze het over een proefstation. Maar het is niet omdat het een proefstation is dat ze niet met mondmaskers moeten sproeien. En ik wou aanhalen dat Bio ook niet altijd ongevaarlijk is . Ik zie op sommige Bio-bedrijven ook nog sproeien met veiligheidsuitrusting.Elk spuitproduct blijft voor mij nog altijd een gevaarlijk product. Bio of niet. En sommige mensen denken : "Het is Bio , dus kan het geen kwaad".
maandag 3 augustus 2015 - 11:45
krissie

Krissie

alle informatie over het proefstation ( doel , werking enz ) via google .
Typ proefstation St Kat Waver .
woensdag 5 augustus 2015 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon