menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meevallertjes

fotoelfje

Fotoelfje

Wie wat bewaart heeft wat, o nee, fout
De aanhouder wint, dat is het.

Ik wou al zo lang zo'n blauwe hibiscus "oiseau bleu" op stam. Een tijd geleden waren er veel roze in het tuincentrum, enkele blauwe, maar die zagen er maar sip uit. Ze waren toen iets van 15.99 en ik besloot het dan toch maar niet te doen. Kocht wel een kleinere maat voor 6.95 die hier onder mijn raam staat te pronken.
Vandaag echter ging ik toch nog eens naar het tuincentrum en tot mijn grote verdriet stonden al die prachtige hibiscussen daar zeer zielig met uitgedroogde kluiten en verdorde bloemen. Ik vind dat altijd zo'n naar zicht en geen aanbeveling voor de winkel eigenlijk. Maar er zaten dus nog steeds die twee of drie blauwe tussen en ze waren ondertussen naar 9.95 afgeprijsd (geen wonder!) dus ik ben nu de gelukkige bezitter van zo'n exemplaar van bijna 2 m hoog. Ik heb hem lekker een grotere pot gegeven met malse potgrond en als we in het voorjaar onze voortuin gaan herinrichten, mag hij daar een ereplekje in de volle grond. Nu staat hij aan de voordeur in een elegante hoge grijze pot.

En o ja, de stokroos nigra die ik wanhopig heb proberen redden vanonder de allesverslindende bruidssluier en die ik maar in een grote pot gezet had, heeft sinds vandaag een bloem open. Veel stok is het niet, hij is maar 50 cm hoog geworden dit jaar, maar ben reuze blij met deze prachtige bloem.
woensdag 15 augustus 2007 - 19:06
Merel

Merel

waarom vallen wij toch steeds voor de "zielepootjes" heel erkenbaar elfje


Merel
woensdag 15 augustus 2007 - 20:44
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Ja Merel en Fotoelfje dat heb ik nou ook dat ik voor de zielepootjes val. En ze zijn zo dankbaar dan dat ze weer goed verzorgd worden dat ze je vaak verrassen met een hele mooie bloei!

Enkele weken geleden heb ik van een marktkoopman een zielig margrietenboompje, helemaal verdroogd, een bak vol verdroogde geraniums en een bak vol kleine asters ( en een plant waarvan ik nog moet vragen hier wat het is) gekregen toen ik bij hem een olijfboompje kocht voor 10 euro!

We zijn met de armen vol bakken en zakken naar de auto gelopen. Zelfs onze 3 kids hebben meegedragen!

De planten waren heeeeeel erg zielig en ik heb ze liefdevol opgenomen in mijn tuin, ze lekker gedoucht en voeding gegeven.
Als je ziet hoe ze er nu bijstaan dan is dat geweldig!
Ze groeien en bloeien dat het een lieve lust is

Groetjes Rialle
donderdag 16 augustus 2007 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon