menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw gazon leggen

Ga naar meest recente reactie

Stylo

Stylo

Voila se

Hier eens een vraagske van een echte tuinleek om niet te zeggen een tuinanalfabeet.

Ik heb altijd op een appartement geleefde en heb nu 1jaar geleden een huis gekocht met een lapje grond van een goede 8 are. Wij hebben eerst binnen een deel veranderingen gedaan en zijn nu bezig met de tuin voor volgend jaar.

Nu vind ik dat het gras moet omgedaan worden en dat we alles opnieuw moeten inzaaien.

Dan komt de eerste vraag: Doen we het zelf of laten we het doen.


Ik zou het graag zelf doen maar weet totaal niet hoe ik hieraan moet beginnen.

Het is misschien een stomme vraag maarja ooit hebben ze mij gezegd stomme vragen bestaan niet


KAn iemand mij helpen met wat goede raad en bruikbare tips


Mercikes



Stylo






maandag 11 december 2006 - 11:08
corrielat

Corrielat

Beste Stylo

ik kan je niet helpen, sorry, maar wat stomme vragen betreft, die bestaan op dit forum echt niet, anders hadden ze mij allang op laten sluiten d e stomste vragensteller staat nog steeds op mijn naam
maandag 11 december 2006 - 12:12
hugo

Hugo

kijk eerst hier al eens even,, daarna kan je nog meer vragen afvuren, antwoord komt er altijd

groetjes

http://www.tuinadvies.be/Tuinaanleg_gras_zaaien.htm
maandag 11 december 2006 - 12:45
brompie

Brompie

beste Stylo

Jij schrijft dat je een stuk grond hebt van 8 are, is dat nou 80 of 800 m2.
Wil je alles met gras bedekken of wil je ook groente gaan verbouwen (of kruiden)
Als je niet te veel gras nodig (m2) hebt kan je het misschien ook af met gras matten.
zo klaar succes verzekerd.
Groeten brompie
maandag 11 december 2006 - 20:25
JovanDreumel

JovanDreumel

8 are = 800 m2 (het zou een stuk van 40x20m kunnen zijn)
maandag 11 december 2006 - 21:15
graszoden

Tekst aangepast

Graszoden

Op onze site vind je een uitgebreide uitleg voor het aanleggen met graszoden, van begin tot eind. Dit zou voor iedereen te snappen moeten zijn :P misschien is dit een optie voor jou.
Directe link hier: http://www.vanwaes.nl/aanleg.htm
donderdag 21 december 2006 - 10:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon