menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Te laat voor knotwilgen

Ga naar meest recente reactie

kristofmarius

Kristofmarius

Hallo,


Ik had graag nu nog knotwilgen (poten) geplant. Ik weet dat de ideale tijd eigenlijk al voorbij is, maar kan dit nog lukken denken jullie?

Poten van een meter of drie, dik genoeg, onderaan twee schellen bast afdoen en planten. Ben van plan ruim te gieten de eerste maand, dagelijks, om het aanslaan te vergemakkelijken.

Wat denken jullien ervaring mee??


Bedankt alvast!

Kristof
woensdag 14 april 2010 - 07:40
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Zeker als je de wilgen nat houdt, moet dat gaan lukken. Onze ervaring is, dat de wilg niet zo kritisch is!
woensdag 14 april 2010 - 08:37
kristofmarius

Kristofmarius

Bedankt voor de verduidelijiking!
Gisteren alvast nog twee knotwilgen bijgeplant
donderdag 15 april 2010 - 08:12
JohanDC

JohanDC

Beste,

Kan je even laten weten of je knotwilgen nog wortels gekregen hebben? Mijn takken hebben zelfs met wegsnijden van wat bast nog geen zin om snel wortels te maken. Ze staan ondertussen al bijna twee weken in een diepe bak met water nadat ik ze eerst terug uit de grond gehaald heb omdat ze daar ook niet gestart geraakten.

Vandaag probeer ik het nog eens door stekpoeder te gebruiken.

En anders wordt het wachten tot het najaar of begin volgend jaar.

vrijdag 30 april 2010 - 12:01
kristofmarius

Kristofmarius

Hallo Johan,


Ik heb in totaal 5 knotwilgen meteen in vollegrond geplant, en ze zijn allemaal goed vertrokken!

Sommige met repen bast onderaan af, andere gewoon heel gelaten, en ze zijn allemaal veel groene blaadjes en kleine twijgjes aan het maken. Wortels duurt wellicht langer, maar eens ze 'vertrokken' zijn, komt dat wel.

Ik heb ze wel alle dagen gegoten!

Hopelijk lukt het nog bij jou...

Groeten,

Kristof
zondag 2 mei 2010 - 21:28
Kater

Kater

Heb een drietal weken nog 5 knotwilg-poten in de gracht gelegd tot de zwellingen voor de wortels (witte stippen) opkwamen en vandaag in de grond gestoken.
1 meter ondergronds, 2 meter bovengronds.
Opkomende zijscheuten verwijderd tot 1,5 meter hoogte.

't Zal wel groeien
woensdag 5 mei 2010 - 12:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon