menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boompje half dood en nu

Ga naar meest recente reactie

RogerElise

RogerElise

Onderstaand boompje (hoe heet de plant?) heb ik 4 weken terug deels afgezaagd, aangezien aan 1 zijde alle takken dood waren. Het boompje ziet er nu niet uit. Is dit nog te redden; zo ja hoe?

alvast bedankt

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 13 oktober 2007 - 17:17
PIRREWIET

PIRREWIET

dag RogerElise

de naam van dat boompje is salix integra 'hakuro-nischiki' als je op google kijkt vind je er meer uitleg over. gewoon salix hakuro intikken.
is een wilg soort .ik heb er bij mij ook zo eentje staan en ik knip hem elk jaar in maart na de vorst volledig kaal .volgens mij is hij nog wel te redden.
Mvg pirrewiet
zaterdag 13 oktober 2007 - 18:11
Plantadvies

Tekst aangepast

Plantadvies

Salix integra `Hakuro nishiki'.


In het najaar licht snoeien.
Geef het boompje de kans, de prullenbak is namelijk geduldig.


Sorry pirrewiet, u was me even voor.
zaterdag 13 oktober 2007 - 18:14
fastmario

Fastmario

ik
denk dat de helft niet meer zal terugkomen
vrees ervoor maar wachten is het beste je weet nooit
zaterdag 13 oktober 2007 - 19:14
kris79

Kris79

hallo

denk als je deze nog terug beetje in vorm wilt krijgen,je het best bent met enkele takken proberen wat naar de andere kant te plooien,en vast maken met draad dat ze op die plaats moeten blijven,en zo proberen terug iets kruin te krijgen,wanneer je dan deze gaat snoeien en hij terug gaat scheuten vormen,telkens als de scheuten voldoende lengte hebben ,deze insnoeien,dat op 1 jaar probeert dat de plant ze veel mogelijk nieuwe zijscheuten gaat vormen
succes ermee
mvg
kris
zondag 14 oktober 2007 - 11:55
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo


deze boompjes zijn geént op een stam en zo te zien is deze plaats van enting toch nog goed .is een soortwilg die je gerust kunt knotten ( tot bijna tegen de entplaats kunt knippen) ik zou met de overrigge takken wel wachten tot de bladeren zijn afgevallen .
je schreef dat de takken aan die kant dood waren . was het hout vanbinnen al bruin of waren de takken helemaal kaal? mischien bij het water geven de bladeren nat geworden en daarna de zon erop daar kunnen ze echt niet tegen die bladeren verbranden wel vlug.

Mvg pirrewiet
zondag 14 oktober 2007 - 13:14
RogerElise

RogerElise

hoe zie waar die geent is?
zondag 14 oktober 2007 - 20:21
PIRREWIET

PIRREWIET

die verdikking bovenaan is de plaats waar hij is geént op een stam .en zo te zien is er bovenaan een dikkke tak afgezaagt die vlak ziet er anders nog vrij wit uit ziet wat er volgens mij toch op wijst dat er nog leven inzat. als je hem kort snoeit zal hij volgend voorjaar vrij vlug terug nieuwe oogjes ontwikkelen op die knobbel,
Mvg pirrewiet
zondag 14 oktober 2007 - 22:15
RogerElise

RogerElise

halverwege de stam krijg ik ook meerdere keren per jaar uitlopers. is daar wat aan te doen en waar komt dat vandaan? zit daar nog een ent?
dinsdag 16 oktober 2007 - 20:27
PIRREWIET

Tekst aangepast

PIRREWIET

halverwege de stam krijg ik ook meerdere keren per jaar uitlopers. is daar wat aan te doen en waar komt dat vandaan? zit daar nog een ent?


die uitlopers moet je iedere keer verwijderen.

Mvg pirrewiet.
woensdag 17 oktober 2007 - 17:42
Mevr G. Breur

Mevr G. Breur

in tijd van 2 dagen is de Salix Flamingo helemaal bruin geworden, terwijl hij elke dag water heeft gehad.
Nu was het natuurlijk wel erg warm, maar bij andere tuinen stond de Salix er nog prima bij, dus wij begrijpen er helemaal niets van, wat er is gebeurd.
is de plant nu helemaal dood, of kan ik deze nog reddedn?

bvd.
Mevr G. Breur
zondag 30 juni 2019 - 16:50
Karinmq

Karinmq

Bij ons ook zomaar ineens helemaal bruin, wat kan de reden hiervan zijn?
Ook de salix flamingo
donderdag 11 juni 2020 - 18:22
vicky1204

Vicky1204

Mevr. G. Breur
Karinmq

Ik heb t zelfde probleem
Zou ik deze nu mogen snoeien en hopen dat er terug blad aan komt?

Mvg
dinsdag 16 juni 2020 - 12:55
Karinmq

Karinmq

Ik heb t wel zo gedaan
donderdag 18 juni 2020 - 11:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon