menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Houttunia

Ga naar meest recente reactie

phlierse

Phlierse

Ik heb enkele jaren terug enkele plantjes Houttunia gezet als bodembedekker.
helaas is dit plantje een verschrikkelijke woekeraar. Ik heb me al eens bezig gehouden om deze plant door veelvuldig spitten uit mijn tuin te krijgen maar het is onbegonnen werk. De border waarin geplant werd, krijg ik niet leeg, integendeel , ze komen elk jaar met meer terug. Bovendien begint de plant nu ook al mijn gras te infiltreren.
Ik werk niet graag met chemische meststoffen, maar ik zie geen andere uitweg.

Graag daarom advies. Hoe krijg ik die planten en wortels uit mijn border en uit mijn gazon?

Dank om een reactie.
zaterdag 9 juni 2007 - 15:17
Tine

Tine

Ik zou het niet weten. Bij mij is het juist het tegenovergestelde. Ik heb houttunia al een aantal keren geplant en het jaar daarop is hij gewoon volledig verdwenen. Ik denk dat ik hem nu weer koop en in een pot zet. Misschien kan ik hem dan wel houden.

Tine.
zaterdag 9 juni 2007 - 17:11
Poohbeer

Poohbeer

Ik heb enkele jaren terug enkele plantjes Houttunia gezet als bodembedekker.
helaas is dit plantje een verschrikkelijke woekeraar. Ik heb me al eens bezig gehouden om deze plant door veelvuldig spitten uit mijn tuin te krijgen maar het is onbegonnen werk. De border waarin geplant werd, krijg ik niet leeg, integendeel , ze komen elk jaar met meer terug. Bovendien begint de plant nu ook al mijn gras te infiltreren.
Ik werk niet graag met chemische meststoffen, maar ik zie geen andere uitweg.

Graag daarom advies. Hoe krijg ik die planten en wortels uit mijn border en uit mijn gazon?

Dank om een reactie.


Wij hebben net hetzelfde probleem ik heb deze plant eens aangeschaft omdat ik het een plant vond met een heel mooi blad .Wij hadden hem in onze voortuin geplant maar de inertesse in deze plant ging al heel snel over als we zagen dat ze heel onze voortuin begon te overwoekeren. We hebben dan eens onze voortuin omgespit en alles eruit gehaald (dachten we ) maar tot onze spijt zien we ze dit jaar weer de kop op steken nu zal ik het ook met sproeistof proberen te verwijderen .Dit heb ik al een week of twee geleden geprobeerd maar tot nu toe nog altijd zonder resultaat . Dus ik ben ook nog op zoek met wat we die kunnen wegkrijgen

Groetjes Poohbeer
zaterdag 9 juni 2007 - 17:47
minouke

Minouke

gek in feite , bij mij is het zoals bij Tine. Ooit geplant en het jaar erop uitgedroogd, nu ik dit lees zeg ik OEF

gr
zaterdag 9 juni 2007 - 18:25
Esem

Esem

Ik denk dat je hier het bes,t plantje per plantje aanstipt met en onkruidverdelger.
En eventueel afdekken met een potje of zakje.
Ik weet het,het klink omslachtig maar ander ga je er mee blijven zitten vrees ik.
Ik hen hem vorig jaar willen aanplanten.
Wat een geluk dat ik het niet heb gedaan.
Gr Esem
zaterdag 9 juni 2007 - 19:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon